bazarnews

کد خبر: ۹۵۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶
شرکت آلمانی دی اچ ال اکسپرس DHL Express اعلام کرد که سفارش ۱۲ هواپیمای باری برقی را به شرکت ایوییشن Eviation برای تحویل در سال ۲۰۲۴ داده است.
شرکت آلمانی دی اچ ال اکسپرس DHL Express که زیر مجموعه "دویچه پست" محسوب می‌شود، روز سه شنبه اعلام کرد که سفارش ۱۲ هواپیمای باری برقی را به شرکت ایوییشن Eviation برای تحویل در سال ۲۰۲۴ داده است و قصد دارد اولین شبکه باربری هوایی الکتریکی جهان را بسازد.

شرکت DHL Express در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اولین شرکتی در جهان است که هواپیمای "Alice" را به Eviation سفارش داده است و افزود که قصد دارد اولین شبکه حمل و نقل هوایی الکتریکی را در گامی به سوی "حمل و نقل هوایی پایدار" ایجاد کند.

جان پیرسون، مدیرعامل DHL Express گفت: ما به آینده خدمات لجستیک بدون انتشار آلاینده‌ها اعتقاد داریم. ما با هم در حال ورود به یک دهه جدید هوانوردی پایدار هستیم.

این شرکت در ادامه تأکید کرد که Eviation پیش بینی می‌کند که اولین پرواز این هواپیمای برقی اواخر امسال انجام خواهد شد و قصد دارد این هواپیمای باری را در سال ۲۰۲۴ به DHL تحویل دهد.

به گفته این شرکت، هواپیمای "آلیس" می‌تواند با یک خلبان پرواز کند و بیش از ۱۲۰۰ کیلوگرم (۲۶۰۰ پوند) را حمل کند. مدت زمان لازم برای شارژ هر ساعت پرواز تقریباً ۳۰ دقیقه و حداکثر برد آن ۸۱۵ کیلومتر (۴۴۰ مایل دریایی) است.

شرکت Eviation متعلق به گروه Clermont سنگاپور است و یکی از چندین شرکتی است که به دنبال توسعه هواپیما‌های برقی کوچک می‌باشد. هواپیما‌هایی که انرژی و هزینه عملیاتی کمتری را صرف می‌کنند، آلایندگی کمتری دارند و نسبت به هواپیما‌های معمولی ساکت‌تر هستند.
/تسنیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: