bazarnews

کد خبر: ۹۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: تا پایان امسال سه هزار و ۵۰۰ آموزش مهارتی در کشور استانداردسازی خواهد شد.
علی اوسط هاشمی روز شنبه در اردبیل افزود: از این تعداد تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ آموزش مهارتی در کشور استانداردسازی شده و مابقی نیز تا پایان سال استانداردسازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استانداردسازی مهارت آموزشی از اولویت‌های سازمان فنی حرفه‌ای است، اظهارکرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای استانداردسازی آموزش مهارتی انجام شده و امیدواریم با تحقق آن شاهد تحول در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشور به سند جامع اجتماعی نیاز مبرم دارد، بیان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و همسو با سیاست‌های کلان، تدوین سند جامع اجتماعی در کشور الزامی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از فعالیت ۶۳۱ مرکز آموزشی در نقاط مختلف کشور خبرداد و اضافه کرد: ۴۰ سال قبل تعداد مراکز آموزشی در کشور ۹۰ مرکز بود.

هاشمی ادامه داد: من با پرداخت یارانه به این شکل مخالف هستم چرا که معتقدم باید یارانه کار انجام شود و کارت اعتباری با هویت‌بخشی به جوانان صورت گیرد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار بالای استان اردبیل در بخش گردشگری و صنعت گفت: در این حوزه‌ها می‌توان از ظرفیت سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش نیروی متخصص استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در جلسه تربیت افراد متخصص در بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری را ضروری دانست و گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای استان اردبیل باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

ارژنگ عزیزی با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین مجتمع باغات و گلخانه در دشت مغان افزود: با توجه به اینکه این مراکز نیازمند نیرو‌های کاردان و متخصص است انتظار داریم سازمان فنی و حرفه‌ای زمینه آموزش تخصصی برای این مراکز را فراهم کند.

وی همچنین خواستار ارائه آموزش‌های نوین و تخصصی در حوزه شیرآلات و لاستیک و صنایع مختلف با توجه به ظرفیت استان شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل هم با بیان اینکه پارسال در مجموع سه میلیون ساعت انواع دوره آموزشی در این استان ارائه شده است، گفت: در این مدت ۹۹ هزار نفر در استان در آزمون‌های مهارتی شرکت کردند.

بهروز امامی از برگزاری مسابقات ملی مهارت خبرداد و افزود: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آموزش در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری را مبنای برنامه‌های آموزشی قرار داده است.

/ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: