bazarnews

کد خبر: ۹۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
سامانه اقدام ملی مسکن به‌روز رسانی شده و هم‌وطنان می‌توانند برای مشاهده وضعیت پرونده اقدام ملی یا تسهیلات ودیعه مسکن خود به سامانه مذکور به آدرس https://tem.mrud.ir/ مراجعه کنند.
سامانه جامع اقدام ملی مسکن طی ۲ هفته گذشته از دسترس خارج شده بود. موضوعی که علاوه بر ایجاد چالش‌هایی برای متقاضیان پروژه اقدام ملی، به جهت هفتاد و دومین مصوبه ستاد ملی کرونا، مستأجران متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن را نیز با مشکل مواجه کرده بود.



از این‌رو و بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، سامانه مذکور از روز شنبه شانزدهم مردادماه به‌روز رسانی شده و هم‌وطنانی که در پروژه اقدام ملی مسکن ثبت‌نام قبلی داشته‌اند، می‌توانند برای مشاهده آخرین وضعیت پرونده خود به سامانه مراجعه کنند. همچنین دسترسی مجدد مستأجران برای ثبت‌نام و یا پیگیری تسهیلات ودیعه مسکن به سامانه مذکور به آدرس https://tem.mrud.ir/ برقرار شده است.

بر اساس اطلاعیه وزارت راه‌وشهرسازی، ثبت نام برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از تاریخ ۰۱/۰۴/۱۴۰۰ آغاز شده است. از این‌رو، کلیه مستاجرین واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، می‌توانند از تاریخ مذکور به سامانه tem.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدامنمایند. متقاضیان می‌بایست دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره­نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری، در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ باشند.

گفتنی است، براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در خردادماه سال جاری، مهلت ثبت نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ تمدید شده است. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز موظفند، حداکثر تا پایان آذرماه سال جاری تسهیلات مذکور را پرداخت نمایند. سقف مبلغ این تسهیلات برای کلان شهر تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلان شهر‌ها ۴۰ میلیون و سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان تعیین می‌شود.

همچنین، با عنایت به استمرار بیماری کرونا، حداکثر افزایش مبلغ اجاره بها یا مبلغ رهن برای این قرارداد‌ها در کلان شهر تهران تا سقف %۲۵ و سایر کلان شهر‌ها تا سقف %۲۰ و برای سایر مناطق شهری کشور تا سقف %۱۵ لحاظ شد.
/تسنیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: