bazarnews

کد خبر: ۹۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
گویا جو روانی و انتظارات از دولت سیزدهم از اولین روز کاری ایشان بر بازار غالب بوده و بازار را به سوی کاهشی شدن سوق داده است.
در روز پنجشنبه هم زمان با تحلیف ریاست جمهوری آیت الله رییسی؛ نرخ دلار تغییر چندانی نداشت و می‌توان گفت ثابت بود و دلار روی قیمت ۲۵ هزار و ۶۵۰ تومان قرار گرفت؛ در بازار آهن نیز شاهد کاهش قیمت میلگرد و تیرآهن و همچنین ثبات نسبی در بازار نبشی و ناودانی بودیم. گویا جو روانی و انتظارات از دولت سیزدهم از اولین روز کاری ایشان بر بازار غالب بوده و بازار را به سوی کاهشی شدن سوق داده است.

به نظر می‌رسد خوشبختانه با کاهش دما و از سوی دیگر کاهش نسبی محدودیت‌های برق و همچنین نزدیک شدن به زمان پایان بحران‌های خاموشی و همچنین نبود خریدار و مصرف کننده‌ی جدی در بازار فشار عرضه‌ها و ارائه تخفیفات پای بار و زیرفروشی منجر به کاهش قیمت‌ها شده است.

به همین موازات در بازار‌های جهانی نیز شاهد کاهش قیمت سنگ آهن و همچنین کاهش قیمت بیلت و اسلب هستیم که بررسی‌ها نشان دهنده‌ی اصلاح نسبی در بازار جهانیست. با توجه به وضعیت دلار چنانچه تنشی در سطح منطقه در مبحث کشتی‌ها اتفاق نیوفتد و همچنین اگر نرخ ارز صعودی نشود همه موارد دست به دست هم خواهند داد تا اصلاح قیمت‌ها در بازار داخلی فراهم شود.

در روز پنج شنبه با برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری به طور کامل فعالیت دولت سیزدهم آغاز شد و دقیقا از همین روز ودر پی رویکرد‌های اعلامی از سوی آیت الله رئیسی بر کنترل بازار و همچنین فشار برای کاهش قیمت‌ها آغاز گردید.

با بررسی قیمت روزانه آهن آلات می‌توان بیان داشت که در روز پنج شنبه قیمت میلگرد در اکثر مبادی فروش کاهش داشته و همچنین برخی از شرکت‌ها نیز ثبات قیمتی را لحاظ کردند. در بازار نبشی و ناودانی فروشندگان قیمت نبشی و قیمت ناودانی را ثابت لحاظ کردند؛ در بازار تیرآهن نیز در بخش کیلو فروشی ثبات قیمتی و بخش شاخه فروشی در شاخه‌های پر فروش کاهش قیمت تیرآهن رویت شد.

در بازار آهن مقاوم‌ترین گروه بازار پروفیل است؛ چرا که در روز پنج شنبه تعداد کثیری از مبادی فروش قیمت پروفیل را اعلام نکردند و فروش خود را به امروز شنبه موکول کرده اند.

/ بازار
برچسب ها: آرامش نسبی ، بازار ، آهن
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: