bazarnews

کد خبر: ۹۵۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
عده‌ای باور دارند که امکان افزایش عرضه ارز توسط بازارساز جهت تلطیف فضای روانی نسبت به دولت جدید وجود دارد و حتی علت کاهش قیمت دلار در روزهای پایانی هفته جاری را هم این می‌دانند که معامله‌گران به واسطه هراس از عرضه زیاد بازارساز در آغاز دولت سیزدهم وارد موقعیت فروش شدند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز-علی شیداصفت؛ ابراهیم رئیسی در حالی عنان اقتصاد کشور را به دست گرفته که بازار ارز در فضای مبهم مذاکرات وین و وضعیت هشداردهنده آمارهای پولی حبس شده. در چنین شرایطی چه پیش‌بینی می‌توان از هفته اول دولت رئیسی در بازار ارز داشت؟ هفته پیش‌رو اولین روزها پس از پایان دوران برزخی تعویض دو دولت است و از این نظر برای فعالان و معامله‌گران اهمیت ویژه‌ای دارد. با توجه به اینکه دلار پس از تحلیف سال‌های۹۲ و ۹۶ عمدتا رفتاری آرام ولی صعودی داشته، تحلیل‌گران فنی احتمال می‌دهند که در دوره جاری نیز افزایش قیمت رخ دهد. حتی اگر چند روزه مهار شود.


با این حال عده‌ای باور دارند که امکان افزایش عرضه ارز توسط بازارساز جهت تلطیف فضای روانی نسبت به دولت جدید وجود دارد و حتی علت کاهش قیمت دلار در روزهای پایانی هفته جاری را هم این می‌دانند که معامله‌گران به واسطه هراس از عرضه زیاد بازارساز در آغاز دولت سیزدهم وارد موقعیت فروش شدند.

برچسب ها: ارز ، دلار ، یورو ، درهم ، صرافی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: