bazarnews

کد خبر: ۹۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: هفت واحد تولیدی استان امسال، با بررسی، شناسایی و رفع مشکلات و معضلات مختلف، به چرخه فعالیت بازگشت.
علی تشنه‌دل روز یکشنبه در دویست و نود و هفتمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن یادگارم امام (ره) استانداری افزود: از ابتدای امسال چهار جلسه بررسی مشکلات واحد‌های راکد تشکیل شد و موانع اصلی و پیش روی ۱۱ واحد راکد مورد بررسی قرار گرفت و تا پایان تیرماه ۷ واحد صنعتی راکد احیا و به چرخه تولید بازگشت.

وی بیان کرد: در استان سمنان ۴۵ واحد تملیکی بانک‌ها وجود دارد که با برگزاری و فعالسازی جلسات مدیریتی و بازدید‌های میدانی ۱۶ واحد با قابلیت راه اندازی مجدد شناسایی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰ تا کنون ۲۳۱ واحد تولیدی صنعتی معدنی و کشاورزی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۶هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی گفت: از خرداد ۱۴۰۰ تاکنون حدود ۵هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۱۲۱ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد که ۴۱ واحد به ارزش حدود ۴۷۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۸۰ واحد به ارزش حدود ۴۵۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی بود.

در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از یکهزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به ۶۶ واحد صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی ۶ واحد تولیدی صنعتی استان بررسی شد.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.
/ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: