bazarnews

کد خبر: ۹۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حال حاضر مصرف روزانه آب در تهران از ۳ هزار و ۸۰۰ به ۳ هزار و ۴۰۰ متر مکعب کاهش پیدا کرده است.
محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به میزان هدر رفت آب در تهران گفت: در حال حاضر هدر رفت آب به حساب نیامده، ۲۳ درصد و میزان هدر رفت آب واقعی، ۱۱ درصد است.

او ادامه داد: هدررفت آب سالانه هزینه‌های سنگینی برای تصفیه و توزیع آب شرب در شبکه‌های شهری و روستایی به همراه دارد، حتی قیمت پایین آب مصرفی مشترکان نیز مانع رفتار غیرقانونی و خلاف شرع و عرف استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب شرب نشده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به مصرف آب در تهران افزود: در حال حاضر مصرف روزانه آب در تهران از ۳ هزار و ۸۰۰ مترمکعب به ۳ هزار و ۴۰۰ مترمکعب کاهش پیدا کرده است که این امر به دلیل هشدار قطعی‌های اخیر بوده است که به دنبال آن مصرف در تهران ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

بختیاری در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر انجام شده در راستای شناسایی انشعابات غیرمجاز گفت: در سه ماه ابتدایی امسال یک هزار و ۶۵۸ رشته انشعاب غیرمجاز در محدوده‌های خدمات‌رسانی آبفای جنوب غربی و شرقی استان تهران شناسایی شده است.

او گفت: مطابق آمار آبفای جنوب غربی استان تهران، فقط ۷۰ رشته انشعاب غیرمجاز در شهر پرند شناسایی و جمع‌آوری شده به گونه‌ای که با قطع این انشعاب‌ها، ۳۵ لیتر بر ثانیه به دبی آب شرب پرند افزوده شده است. در بین انشعاب‌های غیرمجاز شهر پرند دو مجتمع مسکونی ۶۰۰ و ۳۶۰ واحدی به چشم می‌خورد که هر کدام با استفاده از لوله ۶۳ میلی‌متری به صورت غیرمجاز از آب شرب استفاده می‌کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص تنش آبی در تهران گفت: خوشبختانه در استان تهران وضعیت آب خوب است، اما این بدین معنا نیست که در مصرف آب صرفه جویی نکنیم و در حال حاضر ۳۸۰ میلیون مترمکعب ذخایر مخزنی در تهران آب داریم.

/باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: