bazarnews

کد خبر: ۹۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
مدیرکل دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها با کسری ۳۸۰ میلیون مترمکعبی مواجه هستیم.
محمد شهریاری مدیرکل دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص آخرین وضعیت مخازن سد‌های استان تهران اظهار کرد: مجموع حجم مخازن ۵ سد این استان به ۶۵۵ میلیون مترمکعب رسیده که این رقم در سال گذشته یک هزار و ۳۴ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرکل دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران تصریح کرد: ورودی سد‌های پنجگانه تهران از ابتدای مهرماه سال ۹۹ تا ۱۶ مرداد امسال یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون مترمکعب بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب بوده است.

شهریاری تصریح کرد: امسال به دلیل کاهش بارندگی‌ها با کسری ۳۸۰ میلیون مترمکعبی مواجه هستیم.

او ادامه داد: از ابتدای مهرماه سال ۹۹ تا امروز، ۳۰۳ میلی متر بارش در استان تهران ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۶۵ میلی متر بوده، که این تفاوت عددها، نشان دهنده کاهش ۳۵ درصدی بارش در این استان است.

مدیرکل دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه اولویت وزارت نیرو تأمین آب شرب است، گفت: در حال حاضر فقط آب شرب از سد‌ها تأمین می‌شود و البته در این بخش نیز به دلیل افزایش مصرف آب، سیاست انقباضی اعمال شده است.

شهریاری در پایان تصریح کرد: توصیه ما به افراد این است که با توجه به کاهش بارندگی تا آغاز بارندگی در مصرف آب صرفه جویی کنند.

/باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: