bazarnews

کد خبر: ۹۵۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: تلاش ما برای اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن بر این است تا مردم جنوب خوزستان در کم‌آبی‌ها با مشکل مواجه نشوند و به عنوان طرح‌های پدافندی، اجرای این طرح‌ها مد نظر ما است.
حمیدرضا جانباز در حاشیه آیین امضا و مبادله تفاهم تامین اعتبار بخشی از طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر آبادان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه شبکه فاضلاب شهر آبادان در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با انجام این تامین مالی، به پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصدی خواهد رسید.

وی افزود: با افزایش پیشرفت فیزیکی این طرح، حدود ۹۰ درصد از جمعیت آبادان از شبکه مدرن فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: فرآیند کارها باید کوتاه شود تا به سرعت شاهد اجرایی شدن عملیات اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب آبادان و تکمیل آن باشیم.

جانباز ادامه داد: پروژه ۷۵ هزار مترمکعبی تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان و احداث ۱۰ ایستگاه پمپاژ نیز در حال کار است و امیدواریم در انتهای سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: در راستای تامین آب پایدار مناطق جنوبی خوزستان از جمله آبادان و خرمشهر، توسعه ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها در دستور کار آبفای کشور قرار گرفته است. به این ترتیب ۲۲ هزار مترمکعب به ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های آبادان و ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب به ظرفیت آب‌شیرین‌کن خرمشهر اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: امیدواریم آب‌شیرین‌کن اروند نیز با ظرفیت ۳۵۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز در هفته آینده وارد مدار شود. در ابتدای پاییز نیز آب شیرین‌کن چوئبده آبادان وارد مدار می‌شود.

وی افزود: تلاش ما برای اجرای طرح‌های آب‌شیرین‌کن بر این است تا مردم جنوب خوزستان در کم‌آبی‌ها با مشکل مواجه نشوند و به عنوان طرح‌های پدافندی، اجرای این طرح‌ها مد نظر ما است‌.

محمدرضا کرمی‌نژاد مدیرعامل آبفا خوزستان نیز در این مراسم اظهار کرد: این تفاهم‌نامه امروز میان بانک صادرات ایران و شرکت آب و فاضلاب خوزستان با ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به امضا رسیده است و با هدف تکمیل بخشی از طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر آبادان به مدت سه سال و با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: استاندار خوزستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و نمایندگان آبادان پیگیری‌های بسیار خوبی در زمینه به امضا رسیدن این تفاهم‌نامه داشتند تا شاهد اقداماتی برای حل مشکلات فاضلاب آبادان باشیم.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: هشت پروژه ماده ۵۶ در استان خوزستان وجود دارد که مجموع ارزش این طرح ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان است که امروز تفاهم‌نامه اجرای یکی از این طرح‌ها به امضا رسید. این هشت طرح ماده ۵۶ شامل شهرهای خرمشهر، شادگان، مسجدسلیمان، ماهشهر، بندرامام، دشت آزادگان، آبادان و یک طرح آبرسانی است.

کرمی‌نژاد افزود: باقی طرح‌ها نیز در مراحل نهایی و یا مرحله مذاکره هستند و امیدواریم به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح‌ها نیز باشیم.

وی بیان کرد: در پروژه جمع‌آوری فاضلاب شهر آبادان تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۸۵ درصد بهره‌مندی است. در این پروژه تاکنون ۱۹ ایستگاه و ۷۲۶ کیلومتر خط جمع‌آوری فاضلاب اجرایی شده است و ۲۴ ایستگاه پمپاژ و ۳۹۵ کیلومتر از پروژه باقی مانده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: با این تفاهم‌نامه منعقدشده، ۱۰ ایستگاه پمپاژ و ۱۳۴ کیلومتر خط اجرایی خواهد شد که عمده آن تکمیل خط انتقال خواهد بود. در نتیجه اجرای این تفاهم‌نامه، پیشرفت فیزیکی طرح از ۶۰ درصد به ۷۵ درصد خواهد رسید.
/ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: