bazarnews

کد خبر: ۹۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
شمش یکی از فراورده‌های فلزی است که به صورت تقریبا خالص تولید می‌شود.

مس یک عنصر شیمیایی با علامت Cu ( و عدد اتمی 29 است. این فلز نرم ، چکش خوار و شکل پذیر با هدایت حرارتی و الکتریکی بسیار بالا است. یک سطح تازه از مس خالص دارای رنگ صورتی مایل به نارنجی است. مس به عنوان رسانای گرما و برق ، به عنوان مصالح ساختمانی و به عنوان اجزای تشکیل دهنده انواع آلیاژهای فلزی مانند نقره استرلینگ که در جواهرات استفاده می شود ، کاپرونیکل برای ساخت سخت افزار و سکه های دریایی و ثابت در سنجش های فشار و ترموکوپل استفاده می شود. برای اندازه گیری دما

شمش مس چیست؟

تاریخچه استفاده از مس

مس یکی از معدود فلزاتی است که می تواند در طبیعت به شکل فلزی قابل استفاده مستقیم (فلزات بومی) وجود داشته باشد. این منجر به استفاده بسیار اولیه انسان در چندین منطقه شد ، از ج. 8000 سال قبل از میلاد هزاران سال بعد ، این اولین فلزی بود که از سنگ معدن سولفید ذوب شد ، ج. 5000 سال قبل از میلاد ؛ اولین فلزی که به شکل در قالب ریخته می شود ، ج. 4000 سال قبل از میلاد ؛ و اولین فلزی که عمداً با فلز دیگر ، قلع ، آلیاژ شده است ، برای ایجاد برنز ، ج. 3500 سال قبل از میلاد.

ترکیبات متداول نمک های مس هستند که اغلب رنگهای آبی یا سبز را به مواد معدنی مانند آزوریت ، مالاکیت و فیروزه منتقل می کنند و به طور گسترده و تاریخی به عنوان رنگدانه مورد استفاده قرار گرفته اند.

مس مورد استفاده در ساختمانها ، معمولاً برای پوشش سقف ، اکسید می شود و یک برگ سبز (یا پتینه) تشکیل می دهد. مس گاهی اوقات در هنرهای تزئینی ، هم در شکل فلزی عنصری آن و هم در ترکیبات رنگدانه استفاده می شود. ترکیبات مس به عنوان عوامل باکتریواستاتیک ، قارچ کش ها و نگهدارنده های چوب استفاده می شوند.

مس برای همه موجودات زنده به عنوان یک ماده معدنی در رژیم غذایی ضروری است زیرا این عنصر جزء اصلی ترکیب آنزیم تنفسی سیتوکروم c اکسیداز است. در نرم تنان و سخت پوستان ، مس یک عنصر رنگدانه خون هموسیانین است و هموگلوبین آهن دار در ماهی و دیگر مهره داران جایگزین آن می شود. در انسان ، مس عمدتا در کبد ، ماهیچه ها و استخوان ها یافت می شود. بدن بزرگسالان بین 1.4 تا 2.1 میلی گرم مس در هر کیلوگرم وزن بدن دارد.

شمش مس

شمش مس چیست؟

شمش مس یک قطعه از مواد نسبتاً خالص ، معمولاً فلزی است که به شکل مناسب برای پردازش بیشتر ریخته می شود. در ریخته گری مس ، اولین ماده مورد استفاده شمش مس است. شمش ها معمولاً برای تولید یک محصول نهایی مفید ، نیاز به روش دوم شکل دهی دارند ، مانند کار سرد ، گرم ، برش یا فرز. مواد غیر فلزی و نیمه هادی تهیه شده به صورت فله نیز ممکن است به عنوان شمش نامیده شوند ، به ویژه هنگامی که با روش های قالب ریخته گری می شوند. شمش مس به عنوان یک فلز تفریبا گران بها محسوب می شود.

موارد تاثیر گذار بر قیمت شمش مس

این محصول ارزشمند بدلیل پرکاربرد بوند خواهان زیادی دارد بدیعی است که با توجه بازار پر متقاضی نواسانات قیمت روز شمش مس دست خوش تغییرات زیادی شود. اما تعیین نرخ شمش مس به مواردی چون خلوصو عیار آن کارگاه و کاراخنه تولیدی وزن ومیزان استهراح از معادن وابسته است.

عوامل مختلفی بر قیمت شمش مس تاثیرگذار است. در حال حاضر، در کشور ما، روند قیمت گذاری شمش بر اساسِ قیمتِ شمشِ حوزه ی CIS ضربدر دلار نیمایی تعیین می‌شود. از سوی دیگر قیمت اعلام‌ شده توسط کارخانجات نیز بر آن تاثیرگذار است. همینطور نحوه ی عرضه و تقاضای شمش در بازار آزاد و حتی در بورس بر قیمت شمش  مس موثر است

برچسب ها: شمش ، مس ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: