bazarnews

کد خبر: ۹۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر انتخابی صمت در دولت آینده باید نسبت به تنظیم بازار و رفع موانع تولید اقدامات جدی داشته باشد.
روح‌اله عباسپور با اشاره به اهمیت وزارت صمت اظهار داشت: بسیاری از مشکلات و مسائل روز کشور مربوط به وزارت صمت است، معیشت و اشتغال مردم، تولید کشور تنظیم بازار، مسائل معیشتی و عدم ثبات در قیمت به وزارت صمت مرتبط می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت بحث تولید در دیدگاه مقام معظم رهبری افزود: در بحث مبارزه با تحریم اقتصادی و در اقتصاد راهبردی کشور، اقتصاد مقاومتی محور همه این‌ها تولید است و بخش عظیمی از تولید کشور بستگی به وزارت صمت دارد بنابراین کسی که مسئولیت چهار وزارتخانه قدیم را در قالب یک وزارتخانه بپذیرد باید کسی باشد که در این زمینه اطلاعات دقیق و کافی را در محور‌ها و حوزه‌های مختلف وزارت صمت داشته و دارای برنامه باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس داشتن روحیه جهادی و انقلابی برای وزیر صمت را ضروری دانست و بیان کرد: ۳۵ درصد اقتصاد کشور به این وزارتخانه مرتبط است و باید کسی به عنوان وزیر این وزارتخانه انتخاب شود که قدرت مدیریت را در این حوزه داشته باشد و بتواند آن را هدایت کند و بتواند تحولی که مد نظر آقای رئیسی است و انتظارات و توقعات جامعه را برآورده کند.

وی با اشاره به مطالبات مجلس از وزیر صمت آینده عنوان کرد: مطالبات مجلس در راستای مطالبات مردم است و باید کسی وزیر این وزارتخانه مهم باشد که نسبت به تنظیم بازار و رفع موانع تولید اقدامات جدی داشته باشد و اشرافیت کافی بر بازار و قدرت تنظیم‌گری بازار را داشته باشد و در جهت صادرات محصولات تلاش کند و علاوه بر این پاکدست، انقلابی و دارای اقدامات جهادی باشد.

عباسپور با بیان اینکه وزیر صمت دولت سیزدهم حتماً باید برای مشکلات اقتصادی کشور برنامه‌ریزی داشته باشد و معاونانی را برای خود انتخاب کند که آشنا به مسائل باشند و در یک اقدام جهادی و انقلابی و اجرای برنامه‌ها مشکلات را حل کنند، خاطرنشان کرد: اگر کسی انتخاب شود که آشنایی لازم و مدیریت و قدرت حل مسائل را نداشته باشد توقعات و انتظارات مردم هم برآورده نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت چالش سیمان، فولاد، تورم و گرانی در بازار با وزارت صمت است، به لزوم انتخاب فردی که دارای مدیریت قوی در این زمینه باشد، تاکید کرد.

/تهران نیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: