bazarnews

کد خبر: ۹۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با اعلام اینکه روند افزایش دما تا پایان هفته جاری ادامه و مصرف برق روند صعودی خواهد داشت، از شهروندان درخواست کرد که نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا از قطع برق جلوگیری شود.
روابط عمومی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، روند افزایش دما تا پایان هفته جاری ادامه و مصرف برق روند صعودی خواهد داشت؛ بنابراین با توجه به اینکه در شرایط کنونی امکان استفاده از همه ظرفیت نیروگاه‌های برق آبی از مدار تولید (به دلیل کاهش شدید نزولات جوی) وجود ندارد، شاهد ناترازی شدیدی در تولید و مصرف برق هستیم.
از این رو از همه مشترکان به ویژه دربخش‌های خانگی و تجاری خواهشمند است به منظور جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا از قطع برق جلوگیری شود.
راهکار‌های ساده کاهش مصرف برق در بخش‌های خانگی و تجاری شامل کاهش مصرف بار‌های سرمایشی از جمله تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه و قرار دادن کولر‌های آبی روی دور کند. از آنجا که هم اکنون بیشترین میزان مصارف به بخش سرمایش اختصاص دارد، اجرای این راهکار توسط همه مشترکان می‌تواند به تنهایی همه کمبود برق کشور را برطرف کند.

کاهش روشنایی غیر ضروری و خاموش کردن حداقل یک لامپ اضافی که اجرای این راهکار می‌تواند حداقل یک هزار مگاوات از مصرف برق کشور را کم کند.

عدم استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت ۱۲ تا ۱۸ می‌تواند فشار مضاعف بر شبکه را از بین ببرد.


توانیر اعلام کرد: صنایع عمده و کشاورزان، همچنان با صنعت برق برای مدیریت بار در ساعت اوج مصرف برق همکاری دارند.

روزگذشته مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: رعایت نشدن مدیریت مصرف از سوی مشترکان خانگی سبب می‌شود برای صنایع فولادی محدودیت ایجاد شود که منجر به کاهش تولید اکسیژن خواهد شد.

" محمدحسن متولی زاده" روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال سال بسیار استثنایی برای صنعت برق بود به طوری که گرما و خشکسالی بی سابقه و در عین حال میزان مصرف، بسیار بالاتر بود.

وی ادامه داد: این شرایط سبب شد برخی محدودیت‌ها برای مردم ایجاد شده و با خاموشی روبرو شوند.

/ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: