bazarnews

کد خبر: ۹۵۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در آستانه فرارسیدن روز ملی حمایت از صنایع کوچک پیامی صادر کرد.
روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در پیام خود به مناسبت فرارسیدن روز ملی حمایت از صنایع کوچک اظهار داشت: "بی گمان در شرایط کنونی جامعه که ایجاد اشتغال و توجه به معشیت مردم از اهم مسائل کشور است، نقش بی بدیل صنایع کوچک و متوسط با طیف متنوعی از تولید محصولات و خدمات در ایجاد فرصت‌های شغلی، جذب جوانان و بومی نمودن فناوری، رفع نیاز بازار‌های داخلی و بخش زیادی از صادرات به بازار‌های هدف با استفاده از امکانات موجود در نیل به خودکفایی اقتصادی در مسیر توسعه کشور بسیار مؤثر می‌باشد. "

در ادامه این پیام آمده است: توسعه صنایع کوچک و متوسط جز با همت تمامی تأثیرگذاران این حوزه تحقق نخواهد یافت، و همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: آن چیزی که در متن جامعه اشتغال ایجاد می‌کند و طبقات پایین را بهره‌مند می‌سازد، همین صنایع کوچک و متوسط است؛ این‌ها را تقویت کنید و پیش ببرید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگر این پیام افزود: در سالی که به نام تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها مزین می‌باشد، باید بکوشیم تا با رفع موانع پیش روی فضای کسب و کار صنایع کوچک و متوسط، شاهد افزایش بهره‌وری، رونق تولید، رشد و شکوفایی اقتصادی کشور عزیزمان باشیم.

رسولیان اضافه کرد: نامگذاری ۲۱ مرداد به‌عنوان روز حمایت از صنایع کوچک، نشانگر اهمیت و جایگاه صنایع کوچک و متوسط در بخش تولید، تحقیق و توسعه و ارتقاء اقتصاد کشور است و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز با تعریف برنامه‌های حمایتی ویژه در حوزه‌های مختلف مورد نیاز این صنایع در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در جهت اعتلای هرچه بیشتر فعالان حوزه صنایع کوچک و متوسط گام برمی‌دارد.

وی در پایان با گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک و ضمن تبریک به کارآفرینان و تولید کنندگان فعال در حوزه صنایع کوچک و متوسط کشور، از درگاه باری تعالی توفیق روزافزون همه جهادگران اقتصادی را در راه نیل به توسعه و خودکفایی در کشور آرزو و ابراز امیدواری نموده است در سال جاری، شاهد اعتلای بیش از پیش صنعت و تولید کشور و افزایش سطح توسعه، توانمندی و فعالیت واحد‌های کوچک و متوسط کشور باشیم.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۵ شهرک و ۳۲۴ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۳ هزار و ۹۲۳ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۴۸ هزار و ۱۲ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۲ هزار و ۲۴۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

از سال ۱۳۹۳ به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بنا به تصویب شورای فرهنگ عمومی، ۲۱ مرداد در تقویم رسمی کشور به‌عنوان "روز حمایت از صنایع کوچک" نامگذاری شده است.

/میزان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: