bazarnews

کد خبر: ۹۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
طراحی و ساخت پنج نرم‌افزار داخلی شرایط را برای توسعه حمل‌ونقل اشتراکی و کاهش اثرات نامطلوب زیست‌محیطی فراهم کرده است.
شرکت‌های طراح و ارائه کننده نرم‌افزار‌های توسعه دهنده حمل‌ونقل اشتراکی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری موفق شدند محصولات و خدمات خود را روانه بازار و تجاری‌سازی کنند.

حمل‌ونقل اشتراکی را می‌توان روشی برای کاهش اثرات زیست‌محیطی دانست. روش‌های انتخاب و استفاده از خودرو‌ها در حال تحول است. شاید دیگر در بسیاری از شهر‌ها مالکیت خودرو مهم نباشد. حمل‌ونقل اشتراکی قابلیت آن را دارد که جایگزین روش‌ها و مفاهیم فعلی حمل‌ونقل شود.

فناوری هوشمند مانند اپلیکیشن‌ها، کارت‌های هوشمند اعتباری، موبایل و سیستم‌های پرداخت آنلاین، استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی را آسانتر کرده است؛ تا اندازه‌ای که دسترسی به روش‌های مختلف حمل‌ونقل بسیار مهم‌تر از مالکیت خودرو به عنوان یک سرمایه مطرح است.

این فناوری کاربردی در ایران با طراحی پنج برنامه و نرم‌افزار داخلی نظیر «نرم‌افزار دوچرخه»، «سامانه هوشمند ناوگان خودرو اشتراک سفر»، «دوچرخه اشتراکی هوشمند بهرو» و «سامانه اسکوتر برقی» توسعه یافته است.

این برنامه‌ها امکان درخواست خودرو برای انجام حمل و نقل‌های سازمانی برای پرسنل شهرداری، امکان استفاده از دوچرخه بایدو و ... را برای کاربران فراهم می‌کند.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: