bazarnews

کد خبر: ۹۵۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری، «سید احسان خاندوزی» را به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است.
آیت الله سید ابراهیم رییسی پنج‌شنبه گذشته (۱۴ مردادماه) در مراسم تحلیف اعلام کرد که فهرست وزیران پیشنهادی را این هفته به مجلس ارائه می‌کند.

براین اساس امروز فهرست وزرای پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی تقدیم و «سید احسان خاندوزی» به عنوان وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی به مجلس معرفی شد.

خاندوزی متولد ۱۳۵۹ و دارای مدرک دکترا از دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات است. نمایندگی مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس دهم شورای اسلامی و استادیاری دانشگاه علامه طباطبائی (از سال 1393) و مدیر گروه اقتصاد اسلامی این دانشگاه از دیگر سوابق این وزیر پیشنهادی است.

او در سال ۱۳۹۲ مسوولیت مدیر کلی بخش اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است. عضو شورای اقتصادی سازمان صدا و سیما و دبیر آن نیز بوده است. خاندوزی در دولت گذشته عضو هسته اندیشه ورزی وزارت امور اقتصاد و دارایی بود.

از دیگر پست‌های این وزیر پیشنهادی عضویت در هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت از سال ۱۳۹۴ است.

همچنین وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی در سال ۱۳۹۸ به عضویت شورای پژوهشی سازمان امور مالیاتی درآمد.

به گزارش ایرنا، مطابق با قانون، رئیس‌جمهور پس از تنفیذ حداکثر دو هفته زمان دارد تا نسبت به معرفی اعضای کابینه به مجلس شورای اسلامی اقدام کند؛ مجلس نیز باید حداکثر ظرف یک هفته و پس از ارزیابی و بررسی سوابق و برنامه‌های افراد، کابینه را به رأی بگذارد. آن دسته از وزرا و اشخاص مطرح‌شده برای هیات‌ دولت که بتوانند رای اعتماد نمایندگان مجلس را به‌دست بیاورند، از همان روز به طور رسمی آغاز به‌کار می‌کنند.

/ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: