bazarnews

کد خبر: ۹۵۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۳۰هزارواحدی روبرو شد.
در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۱ میلیارد و ۱۴۲ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۹ هزار و ۸۷۷ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۰۴ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۳۰ هزار و ۷۷۸ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۸۹ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی شد و در مقابل شرکت‌های گروه صنعتی پاکشوما، فرآوری معدنی اپال کانی پارس و گروه دارویی برکت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۷۷۱۱ واحد، کل (هم‌وزن) ۴۱۶۲ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۶۲۹ واحد، آزاد شناور ۳۳۷۶۳ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۲۴۱۷۱ و ۵۶۹۴۲ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۶ میلیارد و ۲۱۶ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۶ هزار و ۲۷۷ میلیارد تومان در ۵۵۳ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۲۳ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱ هزار و ۲۱۲ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان، توسعه مسیر برق گیلان و کشتیرانی دریای خزر بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند. / تسنیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: