bazarnews

کد خبر: ۹۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
بازارنیوز بررسی می‌کند؛
برخی فعالان بازار ارز اعتقاد دارند که دست دولت برای تزریق ارز به بازار چندان باز نیست. با این معادلات پیچیده بازار ارز و تشدید ریسک معامله دلار، بسیاری از صرافی‌ها خرید و فروش را تعطیل کرده و منتظر سیگنال‌های دقیق‌تری از چشم‌انداز اقتصاد ایران هستند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز-علی شیداصفت؛ برای بررسی تاثیر روی کارآمدن دولت جدید بر بازار ارز باید منتظر ماند تا تیم اقتصادی دولت تعیین و سیاست‌ها اعمال شود؛ فعلا تشخیص این موضوع زمان می‌برد.

رئیس جمهور جدید گفته است که در دولتش سیاست‌های خارجی و تعامل با سایر کشورها مد نظر قرار می‌گیرد و گفته‌هایی مبنی بر آغاز دوباره مذاکرات درباره احیای برجام مطرح می‌شود که با این حساب می‌توان پیش بینی مناسبی از آینده بازار ارز داشت و احتمال کاهش قیمت‌ها در بازار در آینده نزدیک وجود دارد.


البته این موضوع در حالی رخ می‌دهد که فعالان بازار تاکید می‌کنند با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، احتمالا تقاضای ارز برای واردات واکسن و سرم تشدید شود و همین مساله روی نرخ ارز تاثیر بگذارد.


از سوی دیگر برخی فعالان بازار ارز اعتقاد دارند که دست دولت برای تزریق ارز به بازار چندان باز نیست. با این معادلات پیچیده بازار ارز و تشدید ریسک معامله دلار، بسیاری از صرافی‌ها خرید و فروش را تعطیل کرده و منتظر سیگنال‌های دقیق‌تری از چشم‌انداز اقتصاد ایران هستند.


برچسب ها: ارز ، بازار ارز ، دلار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: