bazarnews

کد خبر: ۹۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
با توجه به تعطیلات پیش رو، طبق پیگیری های صورت گرفته هیچ محدودیت و یا توقفی برای بخش حمل و نقل عمومی کشور در نظر گرفته نشده است.
از فردا تعطیلات سراسری در کشور آغاز می‌شود این در حالی است که بخش حمل و نقل عمومی کشور هم همانند سایر تعطیلات این بار هم تغییری در وضعیت تردد و جابه جایی خود ایجاد نکرده است.

طبق پیگیری‌های صورت گرفته، هیچ کدام از بخش‌های حمل و نقلی کشور از جمله بخش جاده‌ای، هوایی و ریلی کشور ابلاغیه‌ای مبنی بر کاهش و یا توقف فعالیت‌های خود تاکنون دریافت نکرده‌اند.

محدودیت برای سفر به مشهد و کیش
براساس این گزارش در همین رابطه محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه هنوز هیچ ابلاغی مبنی بر محدودیت و یا توقف پرواز‌ها در ایام تعطیلات کرونایی به ما ارائه نشده است، گفت: در حال حاضر هیچ محدودیت پروازی در این مدت به جز برای دو شهر مشهد و کیش که از چند روز گذشته در نظر گرفته‌ایم، نداریم.

او ادامه داد: از هفته گذشته با دستور وزارت راه و شهرسازی و با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و قرمز شدن وضعیت کرونایی در مشهد و کیش ۵۰ درصد از ظرفیت جا به جایی این دو شهر را کاهش داده ایم.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: به دنبال شیوع گسترده کرونای دلتا در اکثر شهر‌های استان‌های خراسان رضوی (مشهد) و هرمزگان (کیش) و روند رو به افزایش آن، برای مدت ۱۰ روز پرواز‌های هوایی از به این استان‌ها محدود می‌شود.

او ادامه داد: بنا به درخواست وزارت کشور و ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی به سازمان هواپیمایی کشوری از ۲۰مرداد ماه پرواز‌ها در مسیر مشهد و کیش ۵۰ درصد کاهش یافت.

هیچ محدودیتی برای سفر‌های عمومی جاده‌ای به ما ابلاغ نشده است
داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری هم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه تاکنون هیچ دستور و یا ابلاغیه‌ای مبنی بر توقف و یا محدود کردن فعالیت ناوگان جاده‌ای برون شهری به ما ابلاغ نشده است گفت: هر لحظه که به ما توسط ستاد ملی مقابله با کرونا دستوری در این خصوص ابلاغ شود، به صورت کامل آن را انجام خواهیم داد.

باقر جوان بیان کرد: در حال حاضر سفر‌های جاده‌ای برون شهری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی تنها برای سفر‌های ضروری مسافران انجام می‌شود و ما بار‌ها اعلام کرده ایم که مسافران تصور نکنند که هر زمان به پایانه‌ها مراجعه کنند، بلیت پیدا می‌کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در این ایام به ویژه در تعطیلات پیش رو به هیچ عنوان ظرفیت‌های خود را افزایش نخواهیم داد.

او تصریح کرد: به صورت کامل تمامی فاصله گذاری‌های اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای رعایت می‌شود و در این خصوص نظارت‌های کامل توسط بازرسان پایانه‌ها و همچنین نیرو‌های راهور صورت می‌گیرد.

سفر‌های ریلی همچنان به قوت خود باقی است
براساس این گزارش طبق پیگری‌های صورت گرفته در بخش ریلی کشور هم تاکنون ابلاغیه و یا دستور العملی صادر نشده است و تمامی جابه جایی‌ها هم همانند روز‌های گذشته انجام می‌شود.

براساس این گزارش به گفته سخنگوی ستاد ملی با کرونا از نیمه شب امشب تا روز جمعه، ۵ شهریور ممنوعیت تردد بین استانی اعمال خواهد شد و همه مجوز‌های تردد لغو خواهد شد و جریمه ممنوعیت تردد بعد از یک ماه دو برابر می‌شود.

امیدواریم با اعلام تعطیلی‌ها شاهد شلوغ شدن جاده‌های کشور و آغاز مسافرت‌های مردم نباشیم تا زنجیره کرونا در کشور قطع شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: