bazarnews

کد خبر: ۹۵۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
پتو از لوازم پرکاربرد در منزل می‌باشد و در موارد بسیاری ماننده استراحت، سرما یا در سفر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر قصد خرید پتو را دارید شاید این مطلب بتواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

1- توجه به سایز بندی پتو

پتو ها از نظر سایز بندی انواع و اندازه های مختلفی دارد که شامل پتویی تک نفره و دو نفره و پتوی کودک می باشد. در خرید پتو توجه داشته باشید سایز مناسب را انتخاب کنید.

راهنمای خرید پتو و شستشوی پتو

2- جنس پتو

پتوها از نظر ساختاری دارای انواع مختلفی می باشند، جنس پتوها نیز می‌تواند با هم تفاوت داشته باشند، اینکه کدام جنس از پتو را می پسندید می توانند بر اساس سلیقه افراد متفاوت باشد، اما مهم است که در زمان خرید به جنس پتو توجه داشته باشید.

۳- قابل شستشو بودن پتو

برای شست و شوی پتو می‌توانید به مراکز خشکشویی مراجعه کنید و یا اینکه در خانه این کار را انجام دهید. اگر قصد شستشوی پتو در منزل را دارید می توانید پتویی را انتخاب کنید که قابل شستشو در ماشین لباسشویی باشد، چنین ویژگی می تواند کار شما را در منزل آسان تر کند.

۴- رنگ و مدل پتو

رنگ و مدل در خریدهای مختلف و متفاوت همواره قابل اهمیت می‌باشد، این مورد در خرید پتو نیز قابل اهمیت است. می‌توانید یک پتوی مناسب با رنگ و طرح اتاق خوابتان انتخاب کنید. یک پتو با داشتن طرح و رنگ مناسب می تواند باعث ایجاد حس آرامش بیشتری در فرد شود.

راهنمای خرید پتو و شستشوی پتو

شستشوی پتو در منزل یا خشکشویی

در سایت کاسبون لیستی از مراکز خشکشویی را می توانید مشاهده کنید. در این سایت آدرس و و شماره تماس خشکشویی های تهران و شهرهای دیگر موجود می باشد. می توانید وارد سایت کاسبون شوید و با جستجوی خشکشویی مورد نظر خود برای مثال "خشکشویی فرمانیه" لیستی از خشکشویی ها در این محله تهران را مشاهده کنید.

شما می توانید برای شستشوی پتو از ماشین لباسشویی استفاده کنید اما باید به ظرفیت ماشین لباسشویی تان توجه داشته باشید زیرا پتوی خیس وزن بالایی دارد و اگر این میزان وزن برای ماشین لباسشویی شما مناسب نباشد می‌تواند برای ماشین لباسشویی آسیب‌زا باشد.

قبل از شستشوی پتو ابتدا پتو را در فضای باز به خوبی تکان دهید تا گرد و غبار پتو خارج شود. مواد شوینده را مستقیماً روی پتو نریزید، بهتر است از مخزن لباسشویی استفاده کنید.

گفته می‌شود برای شستشوی پتو از آب داغ استفاده نشود. همچنین بعد از شستشو پتو را نچلانید. بهترین روش برای خشک کردن پتو آویزان کردن پتو در هوای آزاد میباشد.

همانطور که در بالا ذکر شد در شستشوی پتو به ظرفیت ماشین لباسشویی دقت کنید و اطمینان حاصل نمایید که آیا ماشین لباسشویی شما ظرفیت شستشوی پتو را دارد یا نه.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: