bazarnews

کد خبر: ۹۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
به گزارش چین آلسیس، کیف پول‌های دیجیتال متعلق به کاربران چینی، از آوریل ۲۰۱۹ تا ژوئیه ۲۰۲۱ بیش از ۲ میلیارد دلار رمزارز را به آدرس‌های مرتبط با فعالیت‌های غیر قانونی منتقل کرده اند.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز- رضامؤیدی؛ به گزارش چین آلسیس، کیف پول‌های دیجیتال متعلق به کاربران چینی، از آوریل ۲۰۱۹ تا ژوئیه ۲۰۲۱ بیش از ۲ میلیارد دلار رمزارز را به آدرس‌های مرتبط با فعالیت‌های غیر قانونی منتقل کرده اند. طبق این گزارش، طی دو سال اخیر، بیش از ۲.۲ میلیارد دلار رمزارز از مبدأ آدرس‌های چینی به آدرس‌های مرتبط با اقدامات غیرقانونی نظیر کلاهبرداری و تراکنش‌های وب تاریک منتقل شده است. از سویی دیگر شایان توجه است که کلاهبرداری‌های پانزی در چین، نسبت به سایر کشور‌ها وزن بسیار بیشتری را به خود اختصاص داده است.

برابر رصد انجام شده از سوی این شرکت، بسیاری از قاچاقچیان چینی برای گم کردن رد تراکنش‌های خود از رمزارز‌ها استفاده می‌کنند. چینی‌ها برای پولشویی از طریق رمزارز‌ها نیز از خدمات صرافی‌های رمزارزی اقدام می‌کنند. برخی از کسب و کار‌های مجرمانه در چین نیز فعالیت خود را کاملا بر بستر‌های معاملاتی رمزارز‌ها ایجاد کرده اند.

مطابق گزارش ارائه شده از سوی این شرکت، محدودیت‌های اخیری که دولت چین پیش روی کاربران زیست بوم رمزارز گذاشته، با هدف کمیته سازی مخاطراتی است که پیشتر به آن اشاره شد.

با وجود اینکه جرایم حوزه رمزارز‌ها و همچنین استفاده از این ارز‌ها در فعالیت‌های مجرمانه زیاد است، این کشور مجازات‌های سنگینی را برای چنین موضوعاتی وضع کرده است. اواخر سال گذشته میلادی، گرداننده طرح پانزی پلاس توکن که ۲.۲۵ میلیارد دلار رمزارز از کاربران دریافت کرده بود، به ۱۱ سال زندان محکوم شد. علاوه بر زندان، دو مهره کلیدی این طرح پانزی هم به پرداخت ۱۸ و ۹۱۳ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شدند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: