bazarnews

کد خبر: ۹۵۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
در این مقاله سعی کرده‌ایم به شما درباره قوانین مهاجرتی کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، صحبت کنیم.

قوانین مهاجرتی کانادا

تمام افرادی که قصد مهاجرت به کانادا و تحصیل در کانادا را دارند، در مرحله اول باید مدارک خود به دولت کانادا را ارسال کنند. مهاجرت از هر طریقی مانند پناهندگی، تحصیلی، توریستی، کار موقت و حتی تابعیت کانادا نیاز به پر کردن فرم‌های مختلف دارد. پرکردن فرم‌ها و ارسال مدارک از مهم‌ترین مراحل مهاجرت است.

در این مقاله سعی کرده‌ایم به شما درباره قوانین مهاجرتی کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، صحبت کنیم.

 فهرست مدارک و همچنین سوالاتی که در فرم‌ها وجود دارد، براساس یک سری قوانین تهیه شده است. این موضوع را بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند نمی‌دانند. در ادامه ما به توضیح برخی از این قوانین میپردازیم.

موسسه مهاجرتی میرداماد در کنار اطلاعات لازمی که در زمینه قوانین مهاجرتی به کانادا در اختیار فرد مهاجر قرار می‌دهد، اقدامات لازم برای مهاجرت به کانادا متقاضیان را در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌دهد.

قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان

این قانون مرتبط با مهاجرت طریق از پناهندگی است. طبق این قانون کانادا موظف است از مهاجرانی که از طریق پناهندگی به کانادا آمده‌اند، حمایت کند. برای انجام  این کار کشورکانادا سازمان‌هایی را در سراسر کشور از قبیل دوره‌های آموزش زبان و ارائه مشاوره به افراد پناهنده تاسیس کرده است.

این سازمان برای کمک به مهاجرین از آنها اطلاعات شخصی خاصی را درخواست می‌کند. اطلاعاتی که شما هنگام ورود به کانادا ارائه می‌دهید، به صورت محرمانه در بانک اطلاعاتی نگهداری می‌شود.

قانون شهروندی در کانادا

قانون The citizenship act به معنی قانون شهروندی است. همچنین این قانون نحوه به دست آوردن تابعیت کانادا و همچنین از دست دادن تابعیت کانادا را بیان می‌کند. برای به دست آوردن مدرک شهروندی کانادا، افراد باید معیارهای خاصی داشته باشند. برای مثال متقاضیان باید حداقل به زبان انگلیسی و یا فرانسوی مسلط باشند. ممکن است حتی افراد دارای تابعیت کانادا باشند، اما پس از مدتی آن را از دست بدهند. برای مثال به جرمی محکوم شده باشند.

قوانین مهاجرتی کانادا

قانون اساسی کانادا

قانون اساسی کشور کانادا در سال 1867 میلادی به ثبت رسیده است. در این قانون حوزه اختیارات دولت فدرال و همچنین دولت‌های استانی تعریف شده است و این تعریف‌ها در خصوص امور مهاجرت و تابعیت است. قانون اساسی هر کشور از مهمترین قانون‌های آن کشور است.

 طبق قانون اساسی کانادا، آزادی‌های شهروندان کانادایی که شامل موارد زیر می‌شود:

  1. آزادی‌های اخلاقی، دینی و همچنین اعتقادات
  2. آزادی در تصمیمات، نظرات و ایده‌های شخصی
  3. آزادی در زمینه‌ صلح و آرامش، حقوق، تحصیل اطفال در کانادا

منشور حقوق و آزادی های کانادا

این قانون یک منشور حقوق شهروندی است که بر اساس قوانین اساسی کانادا تنظیم شده است. طبق این قانون، حقوق شهروندان کانادایی را در برابر تصمیمات سیاسی دولت، تضمین می‌کند. این منشور به گونه‌ای تنظیم شده است که شامل حقوق شهروندان نیز می‌شود. این منشور در سال 1982 توسط ملکه الیزابت دوم کانادا امضا شد و به یک قانون تبدیل شد.

Citizenship and immigration Canada

این قانون به ‌معنای تابعیت و مهاجرت کانادا است. طبق این قانون، تصمیمات و آیین نامه‌های تابعیت و مهاجرت کانادا در سایت‌های این سازمان منتشر می‌شود. این تصمیمات بر اساس قوانین موجود، در قالب کتابچه‌های عملیاتی است.

قوانین کانادا برای زنان

کشور کانادا یکی از بهترین کشور‌های جهان جهت حضور بانوان است. در رده‌بندی بهترین کشور‌ها برای حضور زنان کانادا در مقام سوم قرار دارد. کشور‌های ایسلند و سوئد در این رده‌بندی در رتبه‌های اول و دوم هستند. همچنین کشور‌های چاد، افغانستان و یمن در انتهای این لیست قرار دارند. نمره کشور کانادا در این لیست 96.6 می‌باشد. همچنین کانادا در بخش عدالت برای زنان نمره 100 را دریافت نموده است.

زنان در کشور کانادا از نظر حقوق اجتماعی کاملا با مردان برابرند. در این کشور زنان 10 درصد  ساعات کاری کمتری نسبت به مردان دارند. زن‌ها در کشور کانادا در اکثر شغل‌های عمومی مثل پرستاری، معلمی و ... حضور فعال دارند.

با این وجود زنان کانادایی هنوز بر این باورند که حقوق زن و مرد در این کشور به طور کامل برابر نیست. آن‌ها معتقدند در بخش‌های به خصوصی مانند سیاست مانع از پیشرفت و حضور بانوان می‌شوند. زیرا در کانادا شغل‌های مهم ریاستی و سازمان‌های بزرگ اکثرا به دست مردان اداره می‌شود.

کلام آخر

هر کشوری در جهان برای مهاجرت قوانین و مقررات خاص خود را دارد. از این رو میبایست قبل از تصمیم جدی به مهاجرت قوانین کشور مقصد را به دقت مطالعه کرد. با مطالعه قوانین می‌توان بهتر با شرایط آن کشور آشنا شد که ما را برای گرفتن تصمیم بهتر یاری می‌کند. در کشور کانادا نیز قوانین و مقررات مهاجرتی خاصی وجود دارد. همچنین شما می‌توانید برای مشاوره گرفتن در این زمینه با کارشناسان تخصصی موسسه‌ میرداماد ارتباط برقرار کنید. با مطالعه قوانین و مشاوره گرفتن شما میتوانید مسیر مهاجرت خود را هموار‌تر کنید.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: