bazarnews

کد خبر: ۹۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
فولادسازان بزرگ چین، آن‌استیل و بن گنگ رسماً روند ادغام خود را آغاز کرده‌اند تا به این وسیله سومین تولیدکننده فولاد جهان ایجاد شود.
خبرگزاری دولتی چین، شین‌هوا، گزارش داد که فولادسازان بزرگ چین، آن استیل و بن گنگ رسماً روند ادغام خود را آغاز کرده‌اند تا به این وسیله سومین تولیدکننده فولاد جهان ایجاد شود.

گزارشات حاکی از این است که شرکت دولتی آن استیل ۵۱ درصد از سهام رقیب خو بن گنگ را به دست خواهد آورد. در این قرارداد که با پشتوانه دولتی انجام خواهد شد هیچ پولی دست به دست نخواهد شد و تنها بخش فولاد بسیار حجیم چین جمع‌وجورتر می‌شود.

دفاتر مرکزی این دو شرکت در حال حاضر ۶۰ کیلومتر با هم فاصله دارند.

پس از تکمیل این فرایند شرکت ادغام شده همان نام آن استیل را خواهد داشت و ظرفیت تولید سالانه آن به ۶۳ میلیون تن فولاد خام خواهد رسید. به این ترتیب تولید فولاد شرکت جدید آن استیل از گروه اچ‌بی‌آی‌اس هم بیشتر شده و آن ‌استیل به دومین تولیدکننده بزرگ چین تبدیل خواهد شد و پس از چاینا باوئو و شرکت آرسلورمیتال سومین تولید کننده بزرگ فولاد جهان خواهد شد.

به منظور اطلاع رسانی در مورد ادغام این شرکت‌ها، کنفرانس ویژه‌ای در شهر آنشان چین برگزار شد.

آن استیل در سال ۲۰۲۰ توانست ۳۸.۱۹ میلیون تن فولاد تولید کند، در حالی که تولید بن گنگ در آن سال به ۱۷.۳۶ میلیون تن رسید.

انتظار می‌رود شرکت جدید آن استیل تا سال ۲۰۲۵ تولید خود را به ۷۰ میلیون تن در سال برساند و بیش از ۵۰ میلیون تن سنگ آهن خام به فروش برساند تا درآمد سالانه آن به ۴۶ میلیارد دلار برسد.

/مهر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: