bazarnews

کد خبر: ۹۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
به‌گفته شرکت فراورده‌های نفتی تقاضا برای استفاده از بنزین سوپر کاسته شده است، اما جایگاه‌داران سوخت بر این باورند که تقاضا هیچ تغییری نکرده و توزیع این سوخت به جایگاه‌ها کم شده است.
بنزین سوپر با اکتان بیش از ۹۵ درصد سوخت مناسبی برای خودرو از نظر کاهش آلودگی است و از طرفی خودرو‌های خارجی تمایل بیشتری برای استفاده از این سوخت دارند؛ اما متولیان دولتی و شرکت فراورده‌های نفتی بر این باورند که کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها به‌دلیل کاهش مصرف آن است. جایگاه‌داران، ولی معتقدند مصرف این سوخت نسبت به گذشته کاسته نشده، بلکه عرضه این سوخت به جایگاه‌ها کمتر شده است. به‌گفته جایگاه‌داران مردم باید به مصرف بنزین باکیفیت تشویق شوند، نه اینکه با کاهش عرضه این محصول همان میزان هم که از این سوخت استفاده می‌کردند، دیگر استفاده نکنند.



کمبودی برای عرضه بنزین سوپر در جایگاه‌ها نیست
این مطلب را روابط عمومی شرکت فراورده‌های نفتی خراسان‌رضوی به خبرنگار شهرآرانیوز گفته و معتقد است شاهد کاهش مصرف مردم هستیم، وگرنه کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌ها وجود نداریم.

اما رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت خراسان‌رضوی در گفتگو با شهرآرانیوز معتقد است عرضه این محصول در جایگاه‌ها به‌دلیل صادرات آن کم شده است. او می‌گوید: گفته شده، چون قیمت این محصول زیاد است، تقاضا کم شده که این موضوع کذب است. ماهی یک‌بار برای بعضی جایگاه‌ها بنزین سوپر می‌فرستند و اکنون حدود ۱۰ جایگاه از ۸۰ جایگاه این سوخت را عرضه می‌کنند که آن هم به میزان مصرف مورد نیاز داده نمی‌شود. اگر همین چند جایگاه عرضه بنزین سوپر طوری تأمین شوند که ۲۴ ساعت بتوانند عرضه کنند، هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.


بنزین سوپر متقاضی خودش را دارد، اما عرضه آن کم شده است

قاسم کامرانفر اضافه کرد: اگر در ماه ۱۰ تریلی سوخت لازم است، فقط ۲ تریلی به جایگاه عرضه می‌شود. در مشهد هم مانند شهر‌های دیگر مثل تهران کمبود است و بنزین سوپر به‌اندازه کافی در جایگاه‌ها توزیع نمی‌شود. نمی‌توان گفت به‌دلیل قیمت زیاد مصرف کم شده است، چون بنزین سوپر با لیتری ۳۵۰۰ تومان آن‌چنان تفاوت قیمتی با بنزین آزاد ندارد که گفته می‌شود کاهش مصرف داریم، بلکه دقیقا کاهش عرضه مطرح است.
وی گفت: در کنار این موضوع خوشبختانه بنزین یورو ۴، که بنزین باکیفیت‌تری از بنزین معمولی است، به مشهد بیشتر عرضه می‌شود و تفاوت قیمتی هم با بنزین معمولی ندارد و بعضی جایگاه‌ها این سوخت را عرضه می‌کنند.

/شهرآرانیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: