bazarnews

کد خبر: ۹۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق از کاهش محدودیت‌های تامین برق صنایع از نیمه دوم شهریور خبر داد و گفت: امسال حدود ۱۷۵ میلیارد کیلو وات ساعت برق در کشور مصرف شده که نسبت به پارسال ۱۰.۶ درصد بیشتر است.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرگزاری بازار گفت: از ابتدای سال تا دیروز حدود ۱۷۵ میلیارد کیلو وات ساعت برق در کشور مصرف شده که در مقایسه با مصرف ۱۵۷ میلیارد کیلو وات ساعتی پارسال رشد حدود ۱۰.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته او، بخش زیادی از این رشد مصرف حاصل گرمای زودرس و افزایش میانگین دما و البته استخراج بیت کوین و مزارع رمز ارز بوده است.

آنگونه که این مقام مسئول در صنعت برق می‌گوید: حدود ۲۰۰۰ مگاوات افزایش مصرف ناشی از مشترکان جدید صنعت برق است، اما ۳۰۰۰ مگاوات دیگر می‌تواند منشاء دیگری همچون رمز ارز‌ها داشته باشد.

سخنگوی صنعت برق همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به احتمال کاهش دما از نیمه دوم شهریور امسال گفت: پیش بینی می‌شود که همزمان با کاهش استفاده از وسایل سرمایشی محدودیت‌های تامین برق صنایع هم کاهش یافته و به حداقل ممکن برسد.

به گفته او، هم اکنون حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد برق صنایع تامین شده و تنها در ساعت‌های پیک مصرف برق آن‌ها قطع است.

رجبی مشهدی در ادامه با بیان اینکه همچنان با کسری حدود ۸ هزار مگاواتی بین تولید و مصرف برق مواجه هستیم، ادامه داد: پیش بینی می‌شود که مصرف برق امروز بین ۶۱ تا ۶۲ هزار مگاوات باشد در حالیکه تولیدمان حدود ۵۴ هزار مگاوات است.

/بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: