bazarnews

کد خبر: ۹۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
اوایل آبان امسال نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو (BCM) که براساس استاندارد آتوسار و ایزو ۲۶۲۶۲ طراحی و نمونه سازی شده است، بر روی خودروی دنا پلاس توربو نصب می‌شود.
داوود خسروی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جتکو ایران خودرو گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اوایل آبان امسال، نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو (BCM) که براساس استاندارد آتوسار (Autosar) و ایزو ۲۶۲۶۲ طراحی و نمونه سازی شده است، بر روی خودروی دنا پلاس توربو نصب و رونمایی خواهد شد. نخستین بار است که این سیستم به صورت کامل در داخل کشور و توسط نخبگان داخلی طراحی و داخلی سازی می‌شود.

وی افزود: سیستم مذکور علاوه بر شبکه الکتریکال بدنه، دروازه هوشمند ارتباط با سایر زیر سیستم‌های الکترونیکی خودرو و از جمله ECU است. مدیریت اطلاعات و هماهنگی تمام مصرف کنندگان الکترونیکی خودرو توسط این سیستم صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت جتکو همچنین بیان کرد: طراحی کامل شبکه برق و الکترونیک با مشارکت شرکت‌های خارجی صورت گرفته است که با انجام این پروژه، تمام دانش طراحی در کشور بومی خواهد شد.

وی، ویژگی‌ها و دستاورد‌های بارز این پروژه را اتکا بر استاندارد‌های روز دنیا در طراحی الکترونیک خودرو، ایجاد ایمنی بالاتر سرنشینان، کاهش قیمت نهایی، کاهش وابستگی به خارج از کشور و سهولت توسعه در محصولات مختلف دانست.

به گفته خسروی، این سیستم در ابتدا و به عنوان نمونه اولیه، بر روی خودروی دنا پلاس توربو قرار خواهد گرفت و با انجام آزمون‌های مرتبط، ظرف چند ماه آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. این محصول با اعمال تغییرات اندکی، قابلیت استفاده در تمامی خودرو‌های تولیدی ایران خودرو را خواهد داشت.

/مهر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: