bazarnews

کد خبر: ۹۶۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان از مانع زدایی۲ واحد صنعتی و تولیدی این استان خبر داد و گفت: این واحد‌ها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.
«ظاهر پورمجاهد» روز سه شنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: شرکت «هگمتان داروی غرب» برای واردات ماشین الات و تجهیزات دچار مشکلاتی بود که با مساعدت بانک‌های توسعه تعاون، صادرات، ملت و کشاورزی راهکار‌هایی برای رفع موانع پیش روی این واحد تولیدی ارائه شد.

وی اضافه کرد: شرکت هگمتان داروی غرب از صنایع داروسازی واقع در شهرستان تویسرکان است که در کنار شرکت‌های داروسازی «فاران شیمی» و «تدبیر دارو سلامت» دیگر توانسته اند این شهرستان کوچک را به قطب دارو در غرب کشور تبدیل کنند.

پورمجاهد خاطرنشان کرد: یک سرمایه گذار قصد راه اندازی واحد تولید دستگاه ازن ساز را دارد که در این مسیر با موانعی مواجه شده که با کمک اعضای ستاد تسهیل مصوبه‌های لازم به براه گره گشایی از این واحد ثبت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: این واحد در شهرک فناوری‌های برتر مستقر می‌شود و این شهرک با زیرساخت‌های آماده از صنایع دانش بنیان و نوین استقبال می‌کند.

وی همچنین به بررسی مسائل شرکت مارال فروز واقع در شهرستان اسدآباد تاکید کرد و گفت: برای بازگشت این واحد تولید رب گوجه فرنگی به چرخه تولید تلاش می‌کنیم.

معاون استاندار همدان افزود: با توجه به شعار و سیاست محوری امسال در راستای حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی واحد‌های تولیدی، این مهم در دستور کار مدیران اجرایی استان همدان قرار دارد و جلسات ستاد تسهیل نیز با همین رویکرد به صورت هفتگی و با هدف رفع مشکلات و گره گشایی از کار واحد‌های تولیدی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی به طور مستمر و منظم برگزار می‌شود.

پورمجاهد با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های استان با ستاد در راستای حمایت از واحد‌های تولیدی، گفت: حمایت و پشتیبانی از صنایع موجود برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، زمینه مناسب برای حضور فعال و موثر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در عرصه اقتصادی و حوزه تولید استان را فراهم می‌کند.

او تصریح کرد: تیم مدیریتی اقتصادی در استان همدان با محوریت استاندار به صورت جدی و عملی حامی تولیدکنندگان هستند که علاوه بر جلسات ستاد تسهیل در هیات خبرگان بانکی و شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی نیز مسائل و مشکلات این قشر مطرح و به صورت دقیق بررسی می‌شود.

به گفته پورمجاهد واحد‌های تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آن‌ها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا در صورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: علاوه بر این، مرکز شبانه روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از سال گذشته برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات این حوزه، راه اندازی و فعال شده است.

استان همدان دارای حدود ۲ هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است و از ابتدای امسال ۳۰ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری همدان تشکیل شده که حاصل آن ۱۲۰ مصوبه برای گره گشایی از صنایع و کارخانه‌ها است.

/ایرنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: