bazarnews

کد خبر: ۹۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نفت درباره استفاده از میادین مشترک گازی و نفتی، جلوگیری از مصرف انرژی بی رویه که در ایران ۲.۵ برابر میانگین جهانی است، چه برنامه‌ای دارد؟
هاجر چنارانی در جریان بررسی صلاحیت جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم در مخالفت با برنامه‌های وی گفت: ما در مجالس قبلی به دنبال ارائه لایحه از سوی دولت بودیم نه اینکه نمایندگان با تدوین طرح ها، به دنبال رفع دغدغه‌های مردم باشند، اما امروز مجلس نمی‌تواند منتظر ارائه لایحه از سوی دولت باشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر پیشنهادی، مناطق محروم را درک می‌کند، اما دولت باید در اولین فرصت لوایحی که مشکلات مردم را حل می‌کند را به مجلس ارائه دهد.

وی اضافه کرد: دنیا به دنبال انرژی تجدیدپذیر و سرمایه گذاری در آن است و در دهه‌های آینده استخراج انرژی‌های فسیلی موضوعیت خود را از دست می‌دهد، بنابراین باید حجم ذخایر زیرزمینی به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: وزیر پیشنهادی نفت درباره استفاده از میادین مشترک گازی و نفتی، جلوگیری از مصرف انرژی بی رویه که در ایران ۲.۵ برابر میانگین جهانی است، چه برنامه‌ای دارد.

چنارانی تصریح کرد: ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو به ابرچالش تبدیل شده و هر چند که همه دولت‌ها به این موضوع پرداخته اند، اما این موضوع فراموش شده است. هیچ دولتی زیر بار سنگین ادغام این وزارتخانه نمی‌رود.

وی با بیان اینکه در راستای همگرایی با وزارت نیرو و سازمان محیط زیست، وزیر پیشنهادی چه برنامه‌ای دارد؟ افزود: برای مناطقی که تمام منابع نفت و گاز ذیل شرکت‌های بزرگی در آن مناطق به دست می‌آید، اما هیچ سودی از آن نمی‌برند، چه برنامه‌ای دارید؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: برای ظلم‌ها و بی عدالتی‌هایی که شرکت‌های نفت و گاز غرب، نفت و گاز مرکزی، شرکت ملی نفت و... در حق مناطق دارای نفت و گاز انجام می‌دهند، چه برنامه‌ای دارید؟ با چه برنامه‌ای به دنبال محرومیت زدایی و فقرزدایی هستید؟

چنارانی با طرح این پرسش که با توجه به بحران انرژی به ویژه در زمینه آب، تکلیف صنایع آب بر نفتی مانند پالایشگاه‌های اصفهان، تهران و شازند، چه برنامه‌ای دارید؟ ادامه داد: مجلس در راستای برنامه‌های فسادستیزی و عدالت محوری طرح‌هایی با هدف رفع محرومیت در مناطق روستایی، تدوین کرد، اما متاسفانه در سال‌های اخیر صادرات قیر افزایش چشمگیری داشته، باید دید برنامه اوجی برای مبارزه با قاچاق این فرآورده نفتی چیست؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در حوزه انتخابیه من برخی روستا‌ها با وجود هزار نفر جمعیت، اما راه روستایی آسفالت شده چندانی ندارند و سیلاب‌های بهاره و تابستانه راه آن‌ها را از بین می‌برد، ادامه داد: بیشترین تذکر نمایندگان درباره راه روستایی است.

وی با بیان اینکه نمایندگان قیر را برای خودشان نمی‌خواهند و با پیمانکاران قرارداد نمی‌بندند و لابی نمی‌کنند، تصریح کرد: فریاد من فریاد مردم روستا‌های نیشابور، شمال، جنوب و غرب کشور است، حتی برخی نقاط جنوبی تهران نیز از نظر جاده آسفالت با مشکلات بسیاری روبرو است.

چنارانی خطاب به وزیر پیشنهادی نفت با بیان اینکه اگر دیوان محاسبات نمی‌پذیرد قیر را به صورت تن تحویل دهند، شما چه برنامه‌ای در راستای تامین این فرآورده دارید؟ گفت: در بودجه ۱۴۰۰ میزان ۱۵ هزار میلیارد تومان برای این موضوع پیش بینی شده، چه برنامه‌ای برای خرید قیر از ۷ شرکت بزرگ مافیایی تولیدکننده قیر دارید؟ و چگونه قانون مجلس را اجرایی می‌کنید؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چه افرادی با شما در وزارت نفت همکاری خواهند کرد، به قرارداد‌های ایران با کشور‌های همسایه اشاره و گفت: ما از این قرارداد‌ها آسیب بسیاری دیده ایم. آقای اوجی چه برنامه‌ای برای دیپلماسی بین المللی، توتال، فاز ۱۱ پارس جنوبیو سرما‌های سوزناک زمستان و کمبود گاز دارید؟

وی با بیان اینکه ما انتظار ارائه دیپلماسی مهندسی داریم، گفت: چه راهکاری برای سهم صندوق توسعه ملی از سفره‌های زیرزمینی دارید تا بتوان برای آیندگان برنامه ریزی کرد؟ برنامه شما برای توسعه پایدار صنعت نفت چیست؟ آیا بهتر نیست با اولویت قرار دادن اصل پیشگیری به جای اصلاح در تمام حوزه‌ها عمل کرد؟

چنارانی با بیان اینه وزیر پیشنهادی برنامه‌ای برای حوزه زیست محیطی ندارد، گفت: شما چه راهکاری برای مدیریت مصرف گاز، تجارت گاز، سوآپ نفت، تکمیل زنجیره پتروشیمی، بی نیازی از واردات دارو‌های مرتبط با حوزه نفت، احداث و ایجاد واحد‌های پتروپالایشی و به روز رسانی سامانه هوشمند کارت سوخت دارید؟

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت ادغام وزارت نیرو و نفت بیان کرد: ایران سرزمین آفتاب و باد است و باید به سمت استفاده از انرژی‌های نو و جایگزین کردن نیروگاه‌های آبی و بادی به جای نیروگاه‌های حرارتی برویم

/ خبرآنلاین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: