bazarnews

کد خبر: ۹۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
استارت آپ کره‌ای «Aero tech» از گارد ریل‌های هوشمندی رونمایی کرد که دارای قابلیت ضد ضربه بوده و همچنین از اینترنت اشیاء یکپارچه بهره گرفته است.
اینترنت اشیا برای ادغام مستقیم دنیای فیزیکی و سیستم‌های مبتنی بر کامپیوتر فرصت‌هایی زیادی را ایجاد کرده است؛ که تقریبا تمامی حوزه‌های زندگی بشری اعم از خودرو‌های هوشمند، یخچال‌های هوشمند، خانه‌های هوشمند، اسکنر‌های امنیت سایبری بیومتریک، تجهیزات کارخانه هوشمند و ... را در بر می‌گیرد؛ به طور کلی دستگاه‌های مجهز به تکنولوژی iot مجهز به سنسور‌هایی هستند که به پلتفرم iot وصلند و اطلاعات دستگاه‌های مختلف را یکپارچه می‌کنند و ارزشمندترین اطلاعات را بر اساس نیاز تعیین شده، آنالیز می‌نمایند.

استارتاپ «Aero tech» با الهام گرفتن از سیستم‌های خانه‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء، گارد ریل‌های را طراحی نموده است که نه تنها در کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات نقش بسزایی ایفاء خواهد کرد بلکه به صورت کاملا هوشمندانه و در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی، اورژانس و پلیس راهنمایی و رانندگی اطلاع رسانی می‌کند

اکنون که اینترنت اشیا دامنه خود را به این وسعت گسترش داده است به زودی تمامی بخش‌های زندگی مدرن ما را در بر خواهد گرفت؛ سیستم حمل و نقل نیز از این مقوله مستثنی نیست و با تمام توان به سمت هوشمند سازی و یکپارچه شدن می‌تازد. در واقع، اینترنت اشیا در حمل و نقل عمومی نیز کاربرد‌های زیادی خواهد داشت که برای بهینه سازی مسیر‌های حمل و نقل عمومی، ایجاد جاده‌های ایمن‌تر، کاهش هزینه‌های زیر ساخت‌ها، کاهش ترافیک و ابتکارات حمل و نقل هوشمند مفید واقع خواهد شد.

گفتنی است، کمپانی‌های بیشماری در حال تلفیق صنعت حمل و نقل و سیستم‌های هوشمند هستند که از این جمله می‌توان به استارتاپ «Aero tech» اشاره کرد که با الهام گرفتن از سیستم‌های خانه‌های هوشمند مبتنی بر اینترنت اشیاء، گارد ریل‌های را طراحی نموده است که نتن‌ها در کاهش آسیب‌های ناشی از تصادفات نقش بسزایی ایفاء خواهد کرد بلکه به صورت کاملا هوشمندانه و در کمترین زمان ممکن به مراکز درمانی، اورژانس و پلیس رهنما و رانندگی اطلاع رسانی می‌کند.

گارد ریل‌های این شرکت با استفاده از غلتک‌های جذب انرژی در قسمت‌های فوقانی و پایینی از میزان اثرات تخریبی گارد ریل‌ها خواهند کاست و انرژی وارده از سوی خودرو را به انرژی چرخشی تبدیل می‌کند تا از این طریق جان افراد بیشتری را نجات دهد. هنگامی که یک خودرو به گارد ریل برخورد می‌کند، بشکه چرخان شوک را از خودرو به انرژی چرخشی تبدیل می‌کند. فریم‌های فوقانی و پایینی لاستیک‌های خودرو‌های بزرگ و کوچک را تنظیم می‌کنند تا از دست دادن عملکردی سیستم فرمان جلوگیری کنند

گارد ریل‌های این شرکت با استفاده از غلتک‌های جذب انرژی در قسمت‌های فوقانی و پایینی از میزان اثرات تخریبی گارد ریل‌های خواهند کاست و انرژی وارده از سوی خودرو را به انرژی چرخش تبدیل می‌کند تا از این طریق جان افزاد بیشتری را نجات دهد. هنگامی که یک خودرو به گارد ریل برخورد می‌کند، بشکه چرخان شوک را از خودرو به انرژی چرخشی تبدیل می‌کند. فریم‌های فوقانی و پایینی لاستیک‌های خودرو‌های بزرگ و کوچک را تنظیم می‌کنند تا از دست دادن عملکردی سیستم فرمان جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است، غلتک‌ها از یک ماده اتیل وینیل استات (EVA) ساخته شده اند که به شدت جاذب شوک است؛ این ماده دارای دوام طولانی مدت، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در مقابل اشعه ماوراء بنفش و آفتاب سوزان است.

به طور کلی IoT به کار گرفته شده در این گارد ریل، تمامی سیستم‌های اورژانس، پلیس و سایر خدمات شهری مورد نیاز در حین تصادف یک خودرو را به همدیگر متصل نموده است؛ در زمان تصادفات اینترنت اشیا دقیقا می‌داند کدام اطلاعات مفید هستند و کدام اطلاعات را با خیال راحت می‌تواند کنار بگذارد و یا اینکه برای کدام مرکز درخواست کمک ارسال کند.

اما ویژگی‌های این گارد ریل تنها به ضد شوکه بودن آن نیست، تعبیه فناوری‌های هوشمند در سراسر این خطوط از نقاط منحصر به فرد آن تلقی می‌شود که سیستم حمل نقل شهری و خارج شهر را به یک پدیده یکپارچه با تعادل بالا تبدیل کرده است. به طور کلی IoT به گرفته شده در این گارد ریل، تمامی سیستم‌های اورژانس، پلیس و سایر خدمات شهری مورد نیاز در حین تصادف یک خودرو را به همدیگر متصل نموده است؛ در زمان تصادفات اینترنت اشیا دقیقا می‌داند کدام اطلاعات مفید هستند و کدام اطلاعات را با خیال راحت می‌تواند کنار بگذارد و یا اینکه برای کدام مرکز درخواست کمک ارسال کند.

پس از دریافت اطلاعات توسط سنسورها، اطلاعات به سرور اینترنت اشیا منتقل می‌شوند تا ذخیره، دسته‌بندی و آنالیز شوند؛ برای انجام این کار‌ها نیاز به پلتفرم اینترنت اشیا است تا دریافت، تبدیل و انتقال اطلاعات، تامین امنیت و سازگاری با پلتفرم‌های دیگر برای دریافت و تبدیل اطلاعات تامین شود و سپس مراکز نزدیک به محل حادثه در کمتر از ۱۰ دقیقه از نوع و وسعت تصادف مطلع خواهند شد.

/بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: