bazarnews

کد خبر: ۹۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: خنثی‌سازی تحریم و فروش نفت مسئله‌ای مهم است که اوجی توانمندی و هوشمندی بالایی در این زمینه و تجارت خارجی دارد.
علی بابایی‌کارنامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۳ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با وزیر پیشنهادی نفت، گفت: وزیر پیشنهادی نفت برنامه‌ها و استراتژی‌های مهم و اساسی برای حل معضلات بخش نفت و انرژی دارد.

وی بیان کرد: یکی از چالش‌های اصلی وزارت نفت مربوط به وضعیت کارکنان این وزارتخانه است و ما شاهد بی‌عدالتی در ساختار سازمانی این وزارتخانه هستیم که جزو برنامه‌های جواد اوجی، ساماندهی وضعیت نیروی انسانی وزارت نفت است.

نماینده مردم ساری در مجلس با تأکید بر اینکه جلوگیری از خام‌فروشی مسئله‌ای حائز اهمیت است، تصریح کرد: همچنین خنثی‌سازی تحریم و فروش نفت مسئله‌ای بسیار مهم است چرا که تمام بودجه سنواتی ما متکی به نفت است و حتماً باید به عنوان وزیر نفت انتخاب شود که توانمندی و هوشمندی زیادی در عرصه تجارت خارجی جهت فروش نفت داشته باشد و به زیرساخت‌های وزارت نفت توجه کند که وزیر پیشنهادی نفت این ویژگی را دارد.

بابایی کارنامی اظهار داشت: همچنین توجه به میادین مشترک نفت و گاز یکی از اولویت‌های مهم است که باید مورد توجه وزارت نفت قرار گیرد، البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نبود، معلوم نبود که فاز‌های پارس جنوبی چه سرنوشتی پیدا می‌کردند و باید از نیرو‌های سپاه پاسداران در همین جا تقدیر و تشکر کنم.

وی با بیان اینکه توسعه صنایع پایین‌دستی نفت هم موضوعی مهم است، گفت: صادرات گاز و توجه به دیپلماسی انرژی هم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و متأسفانه در دولت قبلی شاهد بودیم که روابط کشورمان با کشور‌های اوپک خوب نبود و ما منفعل بودیم و اوجی می‌تواند با توانمندی‌های خود، وضعیت کشور در این زمینه و ارتباط با کشور‌های عضو اوپک را بهبود بخشد.

نماینده مردم ساری در مجلس تأکید کرد: اوجی از بدنه وزارت نفت و دارای تخصص و تجارب کاری مرتبط است. همچنین باید به این مسئله توجه شود که وزرای معرفی شده به مجلس از فیلتر‌های مختلف و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عبور کرده‌اند و ما به سند متقن و محکمی نرسیدیم که اوجی فردی لایق برای تصدی وزارتخانه نفت نیست و باید بگوییم که وی فردی سالم است و برنامه‌هایی هم برای مبارزه با فساد دارد.

/مهر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: