bazarnews

کد خبر: ۹۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهترین فردی که می‌تواند اهداف توسعه‌ای صنعت نفت را همسو با سخنان مقام معظم رهبری با هدف جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، ساخت داخل، به‌کارگیری نخبگان و توسعه همه‌جانبه ظرفیت‌های نفت و گاز محقق کند، آقای اوجی است.
حسین حسین‌زاده صبح امروز (چهارشنبه، سوم شهریورماه) به‌عنوان نماینده موافق وزیر پیشنهادی نفت دولت سیزدهم در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی نفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت نفت از بزرگ‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور است که نقشی بسزا در اقتصاد و اشتغال کشور دارد، اظهار کرد: ۱۱۳ سال از حفر نخستین چاه نفتی در سال ۱۲۸۷ در مسجدسلیمان می‌گذرد و کشور در این سال‌ها وابسته به نفت بوده اس، بنابراین فرمانده این بنگاه اقتصادی باید فردی توانمند، متخصص، جهادی و انقلابی باشد.

وی با بیان اینکه آقای اوجی کارش را از دانشکده نفت آبادان آغاز کرده است، افزود: ایشان پس از فارغ‌التحصیلی به‌صورت کارآموزی کار کرده و کار را از سطوح پایین آغاز کرده است.

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: آقای اوجی شخصی پاکدست، متخصص، امین و با روحیه انقلابی است و هرگاه فردی از بدنه هر مجموعه‌ای برای مدیریت انتخاب شده، آن مجموعه موفق‌تر بوده است.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه توسعه صنایع بالادست، پایین‌دست نفت و صادراتی نفت از دغدغه‌های آقای اوجی است، تصریح کرد: اولویت کشور، اقتصاد و معیشت است که منابع مالی باید با فروش نفت و فرآورده‌های نفتی تأمین شود، اقتصاد بدون نفت به معنای این است که با استفاده از ظرفیت‌ها و فروش نفت، گاز و پتروشیمی و فرآورده‌ها، متنوع‌سازی اقتصادی را کلید بزنیم.

وی وزارت نفت را وزارت فرادولت‌ها دانست و ادامه داد: بحث معیشت نیروی انسانی در وزارت نفت آن‌طور که در فضای عمومی جامعه است، نیست و منابع انسانی در شرایط سخت عملیاتی در حال اشتغال هستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزارت نفت به وزیری نیاز دارد که راهبردمحور و توسعه‌محور باشد، اظهار کرد: در مجموعه وزارت نفت افرادی پاکدست و متخصص در حوزه‌های مختلف نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش و پخش وجود دارند و به تحقق اهداف کمک خواهند کرد.

گازرسانی به ۷ هزار روستا

حسین‌زاده موضوع اصلی کشور در فصل زمستان را تأمین گاز دانست و گفت: این نقطه قوت آقای اوجی است که از سطوح پایین تا بالای صنعت نفت فعالیت کرده و در زمان مدیرعاملی ایشان در شرکت ملی گاز ایران، به ۷ هزار روستا گازرسانی شد.

وی ادامه داد: ایشان در زمان فعالیت در شرکت بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام (ره)، شرکت‌های زیان‌ده را با درایت خود و کمک نیرو‌های متخصص به سوددهی رساند.

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر نفت، وزیر نخست اقتصاد در کشور است، اظهار کرد: مهندس اوجی دومین وزیر نفت متخصص حوزه نفت و گاز پس از انقلاب اسلامی است.

حسین‌زاده گفت: بهترین فردی که می‌تواند اهداف توسعه‌ای صنعت نفت را همسو با سخنان مقام معظم رهبری در راستای جلوگیری از خام‌فروشی، توسعه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی، ساخت داخل، به‌کارگیری نخبگان و توسعه همه‌جانبه ظرفیت‌های نفت و گاز محقق کند، آقای اوجی است.

وی به حضور مهندس اوجی برای دو بار به‌عنوان داور بین‌المللی انرژی کشور و رئیس گروه مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و امضای قرارداد‌های گازی با عراق، پاکستان و ترکمنستان به‌عنوان فعالیت‌های بین‌المللی ایشان اشاره کرد و ادامه داد: آقای اوجی متخصصی است که به‌طور قطع افزون‌بر توسعه بالادست و پایین‌دست نفت، بر مشکلات معیشت نیروی انسانی نیز می‌تواند فائق آید.

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه کلید موفقیت وزارت راهبردی نفت می‌تواند نقشی بسزا در پویایی و اقتصاد کشور داشته باشد، تصریح کرد: بنابراین شخصی که سکان‌دار وزارت نفت می‌شود، می‌تواند با تصمیم‌های سازنده نقشی بسزا در آبادانی کشور داشته باشد و با انتخاب ایشان به‌عنوان وزیر نفت در این شرایط سخت بین‌المللی می‌توان بیش از پیش به کشور کمک کرد.

/شانا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: