bazarnews

کد خبر: ۹۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، دانشگاه‌های صنعتی برتر کشور جزئیات ثبت‌نام پذیرفته شدگان برای مقطع دکتری را اعلام کردند.
بر این اساس، دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی شرایط و زمان‌های متفاوتی را برای ثبت نام دانشجویان دکتری اعلام کردند که به شرح ذیل است.

دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با زمان دسترسی به سامانه آموزش این دانشگاه برای ثبت نام غیرحضوری این مقطع اعلام کرده که ثبت‌نام از روز سه شنبه ۹ شهریور تا روز شنبه ۱۳ شهریور ماه خواهد بود.

از جمله مدارک اعلام شده از سوی این دانشگاه برای ثبت‌نام، تصویر اسکن شده تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی در قالب یک فایل، عکس جدید، مدرک فراغت از تحصیل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارای معدل و گواهی تأییدشده توسط دانشگاه مقطع کارشناسی ارشد دانشجو اعلام شده است.

دانشگاه امیرکبیر نیز اعلام کرده که با توجه به شرایط حاکم بر کشور و ادامه روند شیوع کرونا ویروس، ثبت‌نام پذیرفته شدگان دوره دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.

بدین ترتیب کلیه پذیرفته شدگان می‌توانند از روز سه‌شنبه ۱۶ لغایت ۱۷ ‌شهریور ماه سال جاری، نسبت به بارگذاری مدارک درخواستی خود اقدام کنند ‌.

با تاکید دانشگاه امیرکبیر ، کلیه پذیرفته شدگانی که تا تاریخ تشکیل پرونده الکترونیکی از دوره کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شده اما مدرک تحصیلی خود را دریافت نکرده‌اند، ملزم به تکمیل فرم تعهد فراغت از تحصیل هستند.

پذیرفته شدگان بدون آزمون نیز لازم است فرم صلاحیت عمومی را تکمیل نمایند و نسبت به پرداخت مبلغ ۸۸۰ هزار ریال اقدام کنند.

از جمله مدارکی که پذیرفته شدگان ملزم به ارائه آن هستند، می‌توان به اصل و یک نسخه تصویر فیش بانکی، اصل فرم صلاحیت عمومی تکمیل شده که لازم است عکس دانشجو نیز به آن الصاق شود، ۲ سری تصویر فرم صلاحیت عمومی تکمیل شده، یک سری تصویر تمامی صفحات شناسنامه، یک نسخه تصویر رو و پشت کارت ملی ، فرم صلاحیت عمومی اشاره کرد.

این دانشگاه زمان انتخاب واحد را روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۲۳و ۲۴ شهریور ماه اعلام کرده است.

تاریخ آغاز کلاسها نیز روز شنبه ۲۷ شهریور ماه و تاریخ حذف و اضافه روز یکشنبه ۳ و ۴ مهر ماه سال جاری خواهد بود.

با توجه به برگزاری کلاسهای مجازی دوره دکتری دانشگاه امیرکبیر از تاریخ ۲۷ شهریور ماه، حضور مجازی تمام دانشجویان در کلاس الزامی است.

دانشگاه علم وصنعت نیز زمان ثبت‌نام ورودی‌های دکتری سال ۱۴۰۰ این دانشگاه را از روز شنبه ۱۳ شهریور لغایت دوشنبه ۱۵ شهریور به‌صورت غیر حضوری اعلام کرده است.

مدارک لازم جهت بارگذاری برای ثبت‌نام در این دانشگاه، مدرک کارشناسی مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت که در آن معدل دوره کارشناسی قید شده باشد، مدرک کارشناسی ارشد مورد تأیید وزارت علوم یا وزارت بهداشت که در آن معدل مقطع کارشناسی ارشد قید شده باشد. عکس شناسنامه از تمامی صفحات آن، کارت ملی (پشت و رو)، عکس پرسنلی، حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی و بدون قید و شرط سازمان متبوع برای کارکنان اعلام شده است.

بنا بر اعلام مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت، پذیرفته‌شدگانی که فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت می‌باشند، ملزم هستند برای اخذ معافیت تحصیلی فورا (حداکثر تا تاریخ ۱۷ مهر ماه) از طریق سامانه وظیفه عمومی اقدام نمایند.

دانشگاه علم و صنعت در مورد پذیرفته‌شدگان نوبت‌دوم (شبانه) اعلام کرده که این دانشجویان باید وجه شهریه ثابت خود را در پذیرش غیر حضوری در سامانه گلستان پرداخت نمایند؛ در غیر اینصورت ثبت‌نام آنان انجام نخواهد گرفت.

انتخاب واحد درسی پذیرفته‌شدگان از تاریخ ۲۱ لغایت ۲۳ شهریور انجام می‌شود.

زمان شروع کلاسهای دوره دکتری دانشگاه علم و صنعت در نیمسال اول نیز از روز شنبه ۲۷ شهریور اعلام شده است.

ثبت‌نام الکترونیکی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از روز سه­ شنبه مورخ ۲ شهریور آغاز شده و تا ساعت ۲۴ امشب(شنبه ۶ شهریور) ادامه دارد.

مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، مدارک لازم برای ثبت نام را عکس، کارت ملی، شناسنامه، مدرک فارغ التحصیلی کارشناسی، مدرک فارغ ­التحصیلی کارشناسی­ ارشد، گواهی تایید تاریخ فراغت از تحصیل و معدل برای دانشجویان سال آخر کارشناسی­ ارشد اعلام کرده است.

همچنین، کلیه پذیرفته ­شدگان ملزم به پرداخت مبلغ ۳۵۰ هزار ریال بابت خدمات ثبت­ نام در مرحله ثبت­ نام الکترونیکی هستند.

مبلغ پرداختی برای شهریه علی‌الحساب دانشجویان دوره نوبت دوم دکتری نیمه متمرکز دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز ۶۱ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال اعلام شده است.

/ایسنا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: