bazarnews

کد خبر: ۹۶۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
سازمان هواشناسی با اشاره به رگبار و رعدوبرق طی امروز تا چهارشنبه در برخی مناطق کشور نسبت به رگبار و رعدوبرق در ۵ استان هشدار داد.
بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده و فقط در ساعات بعدازظهر در استان‌های مازندران و گلستان افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد.

در این مدت وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور ادامه داشته که در برخی ساعات در جنوب سیستان و بلوچستان همراه با خیزش گردوخاک خواهد بود.

دوشنبه و سه شنبه جو آرام و پایداری در سراسر کشور حاکم است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه در ارتفاعات استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات شرق تهران، سمنان و شمال خراسان رضوی نیز در ساعات بعدازظهر افزایش ابر گاهی همراه با رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

توصیه: احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و احتیاط در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع.

توصیف سامانه: افزایش اختلاف فشار در سطح زمین و فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه

نوع مخاطره: وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و توفان گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و دید افقی.

منطقه اثر:

شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۶: شرق و جنوب خراسان رضوی، نیمه شمالی خراسان جنوبی، نیمه شرقی کرمان، غرب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان.

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۷: خراسان جنوبی، شرق و جنوب خراسان رضوی، نیمه شمالی و غرب سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی کرمان و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: خیزش گردوخاک، کاهش دید، تاخیر در پرواز‌های احتمالی، کاهش کیفیت هوا و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: خودداری از تردد غیر ضروری، احتیاط در تردد جاده ای، محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره.

/تسنیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: