bazarnews

کد خبر: ۹۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
جدیدترین گزارش بانک مرکزی از متوسط قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران حاکی از تفاوت ۵۰ میلیون تومانی میانگین قیمت مسکن در دو منطقه یک و ۱۸ تهران است.
بانک مرکزی در جدیدترین گزارشی که از وضعیت بازار مسکن شهر تهران منتشر کرده، نشان می‌دهد، قیمت مسکن در مناطق شمالی پایتخت سرعت رشد عجیبی داشته و خریداران مسکن شاهد تفاوت فاحش میان قیمت‌ها در نیمه شمالی و جنوبی تهران هستند.

بر اساس گزارش مذکور، گران‌ترین منطقه پایتخت از نظر قیمت مسکن، منطقه ۱ با میانگین قیتم هر متر ۶۴ میلیون و ۵۵۸ هزار تومان است و ارزان‌ترین خانه‌های تهران در منطقه ۱۸ با میانگین قیمت هر متر مربع ۱۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است که از تفاوت بیش از ۵۰ میلیون تومان در هر مترمربع حکایت دارد.

به عبارت دیگر، میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱ تهران حدود ۴.۵ برابر میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۸ است!

منطقه‌های واقع در دامنه قیمتی متری ۲۰ میلیون تومان، شامل منطقه ۱۰ با متری ۱۹ میلیون و ۸۵۳ هزار تومان، منطقه ۱۲ با متری ۱۸ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان، منطقه ۱۷ با میانگین متری ۱۵ میلیون و ۶۷۲ هزار تومان، منطقه ۱۸ با متری ۱۴ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، منطقه ۱۹ با میانگین متری ۱۷ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان، منطقه ۲۰ با میانگین متری ۱۷ میلیون تومان و منطقه ۱۱ با میانگین متری ۲۰ میلیون و ۹۷۳ هزار تومان است.

میانگین قیمت مسکن در منطقه‌های جنوبی پایتخت ۱۷ میلیون و ۶۷۶ هزار تومان است.

این در حالی است که میانگین قیمت مسکن در مناطق ۱ تا ۷ تهران که در دامنه بالای ۳۰ میلیون تومان در هر متری مربع قرار دارند، ۴۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است؛ بنابراین اختلاف قیمت مسکن در دو نیمه شمالی و جنوبی پایتخت، حدود ۲۸ میلیون تومان (۲۷ میلیون و ۹۲۴ هزار تومان) در هر متر مربع است.

/مهر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: