bazarnews

کد خبر: ۹۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
یکی از جذابیت‌های بزرگ آیفون اپل، تجربه کاربری روان آن است. آیفون غالباً از رقبا پیشی می‌گیرد، اما با افزایش سن، به مرور کند می‌شود.

روش‌های افزایش سرعت در گوشی‌های اپل

یکی از جذابیت های بزرگ آیفون اپل، تجربه کاربری روان آن است. آیفون غالباً از رقبا پیشی می گیرد، اما با افزایش سن، به مرور کند می‌شود. به روزرسانی‌های iOS نیز می‌توانند همچون یک شمشیر دو لبه عمل کنند، گاهی اوقات مدل‌های قدیمی آیفون را حتی کندتر می‌کند. این که آیفون جوان و سریع شما کند شود، ناراحت کننده است. اگر قصد خرید گوشی جدیدی را ندارید و می‌خواهید آیفونتان کمی سریع‌تر شود، نکات زیر را امتحان کنید، شاید بتوانید به آن زندگی تازه‌ای ببخشید.

۱ـ راه‌اندازی مجدد

اولین قدم این است که بعد از خرید گوشی، آیفون خود را راه اندازی مجدد کنید. اگر  آیفون X یا نسخه بالاتر دارید، دکمه Side را به همراه هر یک از دکمه‌های صدا فشار دهید و نگه دارید. اگر آیفون شما دارای دکمه Home است، دکمه کناری را فشار دهید و نگه دارید تا زمانی که دکمه‌ی لغزنده خاموش کردن ظاهر شود. اکنون آن دکمه را رها کنید و دکمه‌ی لغزنده خاموش کردن را از چپ به راست بکشید (سوایپ کنید) تا دستگاه خاموش شود. چند ثانیه پس از خاموش شدن، دوباره دکمه‌ی Sleep آیفون را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا آیفون روشن شود. انجام این کار باعث پاک‌سازی حافظه‌ی رم آیفون و بهبود عملکرد نرم‌افزارهای مشکل‌ساز می‌شود.

روش‌های افزایش سرعت در گوشی‌های اپل

۲ـ برنامه‌های بلااستفاده و غیر ضروری را حذف کنید

احتمالاً در گوشی شما برنامه‌هایی هستند که گاه ممکن است در سال یک بار هم از آن‌ها استفاده نکنید یا در یک موقعیت خاص آن را نصب کرده و اکنون به آن نیاز ندارید، سعی کنید تمام این گونه برنامه‌ها را از داخل گوشی آیفون خود حذف کنید. با مراجعه به مسیر settings → general → usage → manage storage، می‌توانید نرم‌افزارهایی را که نیازی به آن‌ها ندارید حذف کنید. با ضربه روی هر یک از نرم‌افزارهای مورد نظر و لمس دکمه‌ی delete app مربوط به آن، می‌توانید آن را حذف کنید.

۳ـ از برنامه‌های پیش فرض استفاده کنید

استفاده از برنامه‌های پیش فرض می‌تواند برای برخی افراد واقعاً ناراحت‌کننده باشد، اما اطمینان داشته باشید که برنامه‌های اپل با آیفون بهتر کار می‌کنند. آنها برای اکثر عملکردهای اصلی مانند ایمیل، ناوبری و مرور وب به صورت پیش فرض تنظیم شده‌اند. ممکن است همیشه از نظر عملکرد بهترین نباشند، اما اگر می‌خواهید نرم‌ترین و سریع‌ترین عملکرد را داشته باشید، باید از آن‌ها استفاده کنید.

۴ـ انجام به‌روز رسانی

اپل نسخه‌های جدید iOS را نه تنها برای ارائه ویژگی‌های جدید بلکه برای بهبود عملکرد کلی آیفون شما معرفی می‌کند. به این ترتیب، بررسی کنید که آیا به‌روز رسانی iOS موجود است یا خیر، و در صورت وجود آن را به‌روز رسانی کنید.

به بخش Settings> General> Software Update بروید. آیفون برای به‌روزرسانی بررسی می‌کند و در صورتی که برای دستگاه شما موجود بود، آن را بارگیری و نصب کنید.

۵ـ بارگیری خودکار و پردازش‌های پس زمینه را خاموش کنید

با غیر فعال کردن بارگیری خودکار و پردازش‌های پس زمینه، کمک شایانی به افزایش سرعت عملکرد آیفون خود می‌کنید. برای این منظور به بخش تنظیمات بروید. سپس به iTunes & App Store بروید. در بخش Automatic Downloads می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه‌های لغزنده‌ی مربوط به هر گزینه آن را غیر فعال کنید.

۶ـ پیامهای پر‌حجم موسیقی، تصاویر و برنامه‌های غیر ضروری را حذف کنید

این هم راهکار بسیار مفید دیگری است سرعت عملکرد آیفون شما را افزایش می‌دهد.

برنامه Messages خود را باز کنید و مواردی را که به آنها احتیاج ندارید حذف کنید. پیام‌های متنی حجم زیادی ندارند، پس، به ویژه روی پیام‌هایی با تعداد زیادی تصویر  GIF یا فیلم تمرکز کنید، زیرا بیشترین فضا و حافظه را اشغال می‌کنند. برای انجام این کار نرم‌افزار Messages را اجرا کنید. صفحه را به سمت پایین بکشید. انگشت خود را روی پیامی که می‌خواهید حذف کنید، بگذارید و به پیام مورد نظر را به سمت راست بکشید و در نهایت روی روی دکمه‌ی Delete ضربه بزنید.

۷ـ عناصر گرافیکی را غیر فعال کنید

iOS 7 همچنین جلوه های بصری شگفت انگیزی را ارائه کرد، اما سعی کنید انیمیشن‌های رابط کاربری سیستم عامل را کاهش دهید.

با خاموش کردن Motion شروع کنید. به این مسیر بروید: Settings → General → Accessibility → Reduce Motion > و سپس روی دکمه‌ی لغزنده‌ی Reduce Motion ضربه بزنید و روی on قرار دهید. با این کار جلوه اختلاف منظر نمادها و هشدارها خاموش می‌شود.

در مرحله بعد می توانید جلوه های پس زمینه شفاف را کاهش دهید که می‌تواند سرعت عملکرد را در آیفون قدیمی افزایش دهد.

روی Settings> Accessibility> Display and Text size> ضربه بزنید و Reduce Transparency را روشن کنید. همچنین می توانید افزایش کنتراست را در اینجا فعال کنید.

۸ـ موسیقی، تصاویر و ویدیوهای غیر ضروری را حذف کنید

به طور معمول فایل‌های موسیقی، تصاویر و ویدیوهای بسیاری در حافظه‌ی گوشی آیفون شما وجود دارند. چه بسا به بسیاری از آن‌ها نیازی نباشد که همیشه در گوشی شما ذخیره باشند. همیشه سعی کنید حداقل به اندازه‌ی چند گیگابایت از حافظه‌ی گوشی آیفون خالی باشد اما اگر حتی حافظه‌ی گوشی آیفون شما به طور کامل پر نباشد باز هم درصورتی که حجم زیادی از چنین فایل‌هایی را از گوشی به حافظه‌ی رایانه‌ی خود انتقال دهید یا اگر به آن ها نیاز ندارید کلاً حذف کنید و حتی حافظه‌ی ذخیره سازی سیستم رایانه‌ی خود را هم سنگین نکنید، بهتر است. با انجام این کار سرعت عملکرد گوشی آیفون شما بسیار زیاد می‌شود. برای این منظور به Settings > General. بروید و سپس به Usage رفته در بخش‌های Music و Photos & Camera تمام فایل‌هایی را که برای شما مقدرو است حذف کنید یا انتقال دهید.

۹- بازنشانی به تنظیمات کارخانه

آیا آیفون شما آنقدر کند است که انجام هیچ کدام از این دستورالعمل‌ها در آن تغییری ایجاد نکرده است؟ اگر راهکارهای فوق نتوانسته‌اند به سرعت آیفون شما کمک کند، یک گزینه دیگر دارید: بازگرداندن آیفون به تنظیمات کارخانه.

این آخرین راه حل است ، زیرا با تنظیم مجدد کامل کارخانه ، تمام اطلاعات آیفون شما حذف می‌شود. قبل از بازنشانی به تنظیمات کارخانه، از هرگونه داده‌ای که می‌خواهید در حساب iCloud یا رایانه یا هارد اکسترنال خود ذخیره کنید، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

ابتدا به مسیر Settings > General. بروید و سپس در قسمت پایین صفحه نمایش گزینه‌ی Reset را انتخاب کنید.

روش‌های افزایش سرعت در گوشی‌های اپل

سپس  گزینه‌ی Erase All Content and Settings (پاک کردن همه محتوا و تنظیمات) را انتخاب کنید که دقیقاً این کار را انجام می‌دهد و همه چیز را پاک می‌کند.

۱۰ـ به عنوان آخرین راه چاره، یک گوشی آیفون نو بخرید!

به طور معمول با انجام راهکارهایی که در بالا ذکر شد باید مشکل سرعت پایین گوشی آیفون شما حداقل تا حدودی بهتر شده باشد اما اگر هیچ کدام از راهکارهای یاد شده تاثیری روی آیفون شما نداشته و سرعت گوشی شما نیز بیش از حد پایین است و نمی‌توانید کارهای لازم را با آن انجام دهید، بهتر است به فکر خرید یک دستگاه آیفون جدید باشید. به روزترین قیمت گوشی آیفون را در فروشگاه‌های اینترنتی خرید و فروش موبایل می‌توانید مشاهده کنید.

گوشی‌های آیفون علی‌رغم این که بهترین گوشی‌های هوشمند بازار هستند اما آن‌ها نیز عمر مفیدی دارند و پس از آن با هیچ ترفندی نمی‌توانند مانند زمانی جوانی خود عملکرد سریعی را به شما ارائه بدهند.

 

برچسب ها: موبایل ، اپل ، آیفون
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: