bazarnews

کد خبر: ۹۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
شرکت ملی حفاری ایران از آغاز به‌کار نخستین پروژه فرصت مطالعاتی استادان هیئت علمی دانشگاه‌های کشور در این شرکت خبر داد.
مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت این شرکت گفت: این پروژه با عنوان ارائه راهکار‌های مناسب برای کاهش یون‌ها و نمک‌های محلول در پساب حفاری، به‌منظور بازگشت دوباره به چرخه استفاده در عملیات حفاری و کاهش ورود پساب مضر به محیط زیست اجرا می‌شود.

وی افزود: فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در وزارت نفت پیرو امضای موافقت‌نامه بین این شرکت، وزارت نفت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه و برطرف کردن چالش‌های عملیاتی ابلاغ شده است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در زمینه اهداف تعریف این پروژه توضیح داد: با توجه به اهمیت مصرف بهینه آب که از اولویت‌های حال حاضر استان خوزستان به‌شمار می‌رود، این طرح همسو با مسئولیت‌های اجتماعی شرکت تعریف شده و هدف آن کاهش مصرف آب با بازگشت دوباره آن به چرخه عملیات حفاری از طریق کاهش نمک‌ها و نمک‌های محلول در پساب حفاری است.

عرشیان اظهار کرد: این پروژه با همکاری مدیریت امور مهندسی تعریف شده است و پس از انجام مراحل فراخوان و داوری در کارگروه‌های تخصصی تأیید شد.

وی مدت زمان پیش‌بینی انجام مطالعات این طرح را ۶ ماه عنوان کرد و گفت: با استفاده از نتایج، راهکار‌ها تعیین و برنامه‌ریزی برای اجرایی کردن آن انجام خواهد شد.

/شانا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: