bazarnews

کد خبر: ۹۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
وقتی تعطیلاتی در کار نیست و آخر هفته همان دو روز معمول است، قرار نیست برنامه سفر را کنار بگذاریم. سفرهای یک روزه و کوتاه، برای کسانی که عاشق طبیعتند مثل یک موهبت است!

در این دریاچه‌های اطراف تهران، خستگی را از تن بشویید!

وقتی تعطیلاتی در کار نیست و آخر هفته همان دو روز معمول است، قرار نیست برنامه سفر را کنار بگذاریم. سفرهای یک روزه و کوتاه، برای کسانی که عاشق طبیعتند مثل یک موهبت است! اگر تهرانی هستید، ییلاق‌های اطراف تهران همیشه مقصد مناسبی برای سفرهای آخر هفته‌ای و کوتاه است اما ما این بار سراغ معرفی رودخانه‌ها و دریاچه‌های اطراف تهران رفته‌ایم، چرا؟ چون تابستان فصل رودخانه و دریاچه‌گردی است و بهترین زمان برای ماهی‌گیری. پس اگر برای این آخر هفته یک برنامه سفر جمع و جور اما لذت‌بخش می‌خواهید، این مطلب کامل‌ترین فهرست از دریاچه‌های اطراف تهران است.

 

دریاچه چیتگر؛ نزدیک‌ترین مقصد برای خوش‌گذرانی در یک نیم‌روز

در این دریاچه‌های اطراف تهران، خستگی را از تن بشویید!

در بین دریاچه‌های تهران، نزدیک‌ترین انتخاب برای خوشگذرانی نیم‌روزی، دریاچه چیتگر یا همان شهدای خلیج فارس است. دریاچه چیتگر در منطقه ۲۲ تهران واقع شده است و از اتوبان همدانی، همت و آزادگان دسترسی دارد.

حتما نام بام لند را شنیده‌اید؛ پر است از فروشگاه‌های برندهای مختلف و رستوران و کافه. اما اینجا سراغ خود دریاچه می‌رویم. پیاده‌روی در این دریاچه با سرعت تقریبا بالا حدود ۱ ساعت است. اگر اهل پیاده‌روی نیستید، می‌توانید برای چرخیدن دور دریاچه دوچرخه کرایه کنید.

قایق‌سواری هم از تفریحات محبوب در چیتگر است و اگر هم اهل ماهی‌گیری هستید، اسکله ماهی‌گیری چیتگر را انتخاب کنید.

اگر سفری کوتاه به تهران دارید پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این دریاچه را از دست ندهید. همچنین اگر به دنبال یک روش اقامتی با هزینه مناسب و امکانات خوب هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم اجاره روزانه خانه در تهران را امتحان کنید. تقریبا در هر نقطه‌ای از تهران که لازم داشته باشید امکان اجازه یک خانه مبله و تمیز وجود دارد.

 

دریاچه و سد لتیان؛ دور از آلودگی تهران

برای اینکه چند ساعتی از شهر بیرون بزنید و بادی به سرتان بخورد، لتیان یکی از نزدیک‌ترین دریاچه‌های اطراف تهران برای شنا و ماهی‌گیری است. دریاچه لتیان، پشت سد لتیان که روی جاجرود ساخته شده، تشکیل شده است و زیبایی‌هایی دارد که شاید برای جایی به این نزدیکی به شهر شلوغ و پردود تهران عجیب به نظر برسد.

دریاچه لتیان با یک آب زلال، انگار انعکاسی از آسمان است که روی زمین افتاده و همین که چشم می‌چرخانید سبزی علف‌های تازه روییده در بهار و تابستان، نگاه‌تان را پر می‌کند.

همین است که سد لتیان مقصد طبیعت‌گردانی شده که به دنبال جایی نزدیک تهران برای پیکنیک و ییلاق می‌گردند. در کنار این سد می‌توانید دوچرخه‌سواری و ماهی‌گیری کنید و یا در ایستگاه‌های قایق‌سواری و اسکی روی آب وقت بگذرانید.

فاصله سد لتیان از تهران تنها حدود ۴۳ کیلومتر یعنی تقریبا ۱ ساعت است. مسیر رسیدن به لتیان هم جاده دماوند یا اتوبان بابایی است و به طور کلی دسترسی به این سد زیبا کار دشواری نیست.

از دیگر دیدنی‌های اطراف سد لتیان هم می‌توان به یک کاخ زیبا و مجلل که به کاخ شاه معروف است اشاره کرد.

 

دریاچه لار؛ غرق در زیبایی طبیعت

اگر می‌خواهید در دشتی سرسبز، غرق در زیبایی گل‌های شقایق شوید و بعد کنار آب دریاچه خستگی هفته را از تن بشویید، دریاچه لار مقصد پیشنهادی ما به شماست.

دشت لار و دریاچه پشت سد لار برای یک سفر آخر هفته‌ای به خصوص در بهار که گل‌های شقایق نمایان می‌کند، بهترین انتخاب است.

این دشت و دریاچه در کوه‌پایه دماوند واقع شده و فاصله لار تا تهران تقریبا ۱۰۰ کیلومتر و چیزی در حدود ۲ ساعت است. اگر راهی این منطقه هستید، توجه داشته باشید که در تابستان و بهار حتما با خودتان یک سایه‌بان هم به همراه ببرید، پوشش گیاهی این منطقه کوتاه است و بنابراین برای پیک نیک کنار دریاچه یا در دشت نیاز به یک سایه‌بان خواهید داشت.

 

دریاچه‌های تار و هویر، خواهران زلال دماوند

از تهران که به سمت فیروزکوه بروید، بعد از رسیدن به شهرستان دماوند از مسیر روستای چنار عرب‌ها فاصله زیادی تا دریاچه تار ندارید، دریاچه هویر هم در فاصله ۵۰۰ متری تار قرار گرفته است؛ دو خواهر آبی و زیبایی که در اثر لغزش زمین به وجود آمده‌اند و منظره زیبایشان شلوغی شهر را از ذهنتان پاک می‌کند.

فاصله این دو دریاچه از شهر تهران حدود ۱۱۲ کیلومتر است و در بین نردیک‌ترین دریاچه‌های اطراف تهران مقصدی ایده‌آل برای کسانی است که می‌خواهند صبح راه بیفتند به سمت دریاچه و بعد از ظهر خانه باشند.

تار و هویر دریاچه‌های آب شیرین کوهستانی‌اند و آب آن‌ها از کوه‌های قره‌داغ، سیاه‌چال و شاه‌نشین و رودهای فصلی تأمین می‌شود. آب دریاچه‌ها در زمستان‌ها یخ می‌زند و هرچه هوا رو به گرمای بهاری می‌رود یخ‌ها آب می‌شوند و در تمام طول تابستان یک آب خنک و مطلوب دارند. به همین دلیل هم این دو دریاچه مقصد خوبی برای سفرهای کوتاه تابستانی هستند.

اگر هم اهل چادر زدن نیستید و می‌خواهید در نزدیکی این دریاچه‌ها اقامتگاه داشته باشید، سراغ ویلاها و اقامتگاه‌های دماوند بروید. بهترین اقامتگاه‌ها و ویلاهای دماوند را در سایت جاباما ببینید. فاصله روستای دماوند تا دریاچه‌های تار و هویر تقریبا ۳۰ کیلومتر است.

 

دریاچه شورمست؛ بهشتی سبز نزدیک تهران

در این دریاچه‌های اطراف تهران، خستگی را از تن بشویید!

اگر دنبال یک آب و هوای رویایی و جایی می‌گردید که در کنار دریاچه بتوانید در میان انبوه جنگل پیک نیک آخر هفته‌ای را به‌راه کنید، قطعا دریاچه شورمست یکی از بی‌نظیرترین مقصدها است!

از تهران به سمت فیروزکوه بروید و سر راه تا رسیدن به شورمست، مست طبیعت زیبایی کنار جاده شوید. مسیر رسیدن به شورمست از تهران چندان طولانی نیست، می‌توانید با حدودا ۳ ساعت رانندگی (تقریبا ۲۰۰ کیلومتر مسیر) از تهران به این بهشت رویایی برسید.

اگر به دنبال نزدیک‌ترین دریاچه‌های اطراف تهران برای شنا می‌گردید، قطعا شورمست انتخاب خوبی نیست! برای ماهی‌گیری هم باید خیلی خوش‌شانس باشید که چیزی به چنگتان بیاید. اما برای یک قایق‌سواری رویایی، پیک نیک و ناهار در دل طبیعت ناب ، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی و جنگل‌نوردی جای درست را انتخاب کرده‌اید.

 

دریاچه اُوان؛ منظره‌ای که فراموش‌نشدنی

اگر به دنبال مقصدی خیره‌کننده برای عکاسی می‌گردید و می‌خواهید سفر آخر هفته‌ای خود را در عکس‌های زیبا ماندگار کنید، در نزدیکی قزوین، دریاچه اوان انتظار شما را می‌کشد!

 

این دریاچه به ویژه در بهار و اوایل تابستان زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد که قطعا دل هر دوست‌دار طبیعتی را می‌برد. وسایل سفر، چادر و زیرانداز و کفش کوه را بردارید و راهی اوان شوید.

دریاچه اوان نزدی روستای الموت است و فاصله آن تا تهران حدودا ۲۲۰ کیلومتر است؛ یکی از نزدیک‌ترین دریاچه‌های اطراف تهران که تقریبا در ۳ ساعت و نیم می‌توانید به آن برسید.

به دریاچه اوان که رسیدید تفریحات معمولا کنار دریاچه مثل قایق‌سواری انتظارتان را می‌کشد، اما پیشنهاد می‌کنیم برای لذت کامل از طبیعت زیبای این منطقه دقایقی را در آرامش به صدای پرندگان گوش دهید و در کوه‌های اطراف کمی پیاده‌روی و کوه‌پیمایی کنید، این آب و هوایی است که در شلوغی تهران نصیبتان نمی‌شود!

اگر در تهران ساکن هستید، برای حفظ سلامت جسمی و روحی بهتر است برخی آخر هفته‌ها را از شهر بیرون بزنید و جایی در دل طبیعت کمی از هوای پاک و سالم لذت ببرید و با آرامش و سکوت خارج از شهر، ذهنتان را آرام کنید. اگر هم در تهران مسافر هستید و برای بازدید از دریاچه‌های اطراف آن سفر کرده‌اید اجاره سوئیت در تهران یکی از بهترین انواع اقامتی است که تنوع زیاد و هزینه کمی دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: