bazarnews

کد خبر: ۹۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
نرخ رشد اقتصادی ترکیه و هند، رکوردشکنی تورم در منطقه یورو، کسری تراز تجاری آمریکا و پیش‌بینی نرخ تورم این کشور در سال ۲۰۲۱ جزو مهم‌ترین آمار‌های اقتصادی-تجاری این هفته بوده‌اند.
در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهاد‌های اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۶ تریلیون دلار
بانک جهانی: بر اساس پیش‌بینی شرکت امنیت سایبری بلک‌فاگ (Blackfog)، کسب‌وکار‌های جهان طی سال جاری میلادی از ناحیه حملات باج‌افزاری متحمل ۶ تریلیون دلار هزینه خواهند شد که این رقم (در صورت تحقق) نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد دو برابری نشان می‌دهد.

۴ میلیارد نفر
سازمان بین‌المللی کار (ILO): علی‌رغم رشد بی‌سابقه حمایت‌های اجتماعی طی بحران کووید-۱۹ همچنان بیش از ۴ میلیارد نفر از جمعیت جهان از هیچ‌گونه حمایت اجتماعی برخوردار نیستند.

۶ تا ۱۰ تریلیون دلار
صندوق بین‌المللی پول: برای کاهش اثرات نامطلوب تغییرات آب‌وهوایی لازم است که دولت‌ها و بخش خصوصی در کشور‌های مختلف جهان مجموعاً رقمی بین ۶ تا ۱۰ تریلیون دلار طی یک دهه آینده در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

۴.۲ درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص تورم در کشور‌های عضو OECD طی ماه ژوئیه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۱.۶ درصد
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): تولید ناخالص داخلی کشور‌هایی عضو OECD طی سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۱.۶ درصد نسبت به دوره سه‌ماهه قبلی افزایش یافته است؛ اما همچنان پایین‌تر از سطح قبل از بحران کووید-۱۹ است.

۱ میلیارد نفر
بلومبرگ: بر اساس مطالعات مؤسسه «ورلد دیتا لب» که در زمینه مدل‌سازی داده‌های اجتماعی-اقتصادی فعالیت می‌کند، انتظار می‌رود که در افق ۲۰۳۰ بیش از یک میلیارد نفر به جمعیت طبقه متوسط کشور‌های آسیایی افزوده شود که حدود سه‌چهارم آن‌ها از چین و هند خواهند بود.

۸.۹ میلیارد دلار
بلومبرگ: شرکت بین‌المللی تولید قطعات نیمه‌رسانا (SMIC) قصد دارد ۸.۹ میلیارد دلار برای احداث یک کارخانه جدید در حومه شانگ‌های سرمایه‌گذاری کند.

۲۱.۷ درصد
رویترز: مؤسسه آمار ترکیه در گزارشی اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۲۱.۷ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد کرده است. اقتصاد ترکیه در سال گذشته میلادی تحت تأثیر بحران کرونا بیش از ۱۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کوچکتر شده بود.

۲۵ میلیون یورو
رویترز: دفتر دادستان مالی فرانسه اعلام کرد که دادگاهی در پاریس، شرکت خدمات مالی و بانکداری جی‌پی مورگان آمریکا را به دلیل فرار مالیاتی به پرداخت ۲۵ میلیون یورو جریمه محکوم کرده است.

۲۰.۱ درصد
سی‌ان‌ان: وزارت آمار و برنامه هند (MoSPI) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۰.۱ درصد افزایش یافته است. با این حال، تولید ناخالص داخلی هند به دلیل افت فاحش در سال گذشته، هنوز به سطح قبل از بحران کرونا بازنگشته است.

۴.۸ درصد
وال‌استریت ژورنال: دفتر مدیریت و بودجه دولت آمریکا در گزارش جدید خود نرخ تورم این کشور در سال ۲۰۲۱ را ۴.۸ درصد پیش‌بینی کرده است. این نهاد زیرمجموعه دفتر اجرایی رئیس‌جمهور آمریکا در گزارش قبلی خود که حدود ۴ ماه قبل منتشر شد، نرخ تورم آمریکا در سال جاری میلادی را ۲.۰ درصد پیش‌بینی کرده بود.

۷۰.۱ میلیارد دلار و ۴.۲ درصد
اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا (BEA): کسری تراز تجاری آمریکا در بخش کالا و خدمات طی ماه ژوئیه با کاهش ۴.۲ درصدی در مقایسه با ماه ژوئن به ۷۰.۱ میلیارد دلار رسید.

۳.۰ درصد
یورو استات: بر اساس برآورد‌های اولیه، شاخص تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی ماه آگوست امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. این بالاترین نرخ تورم مصرف‌کننده در منطقه یورو طی یک دهه اخیر است.

/بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: