bazarnews

کد خبر: ۹۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
اگر می‌خواهید تحصیل در کشورهای دیگر را تجربه کنید سن شما بسیار مهم و تایین کننده است. بیشتر کشور‌های دنیا برای تحصیل در هر مقطع، سن مشخصی را در نظر گرفته‌اند، برای مطلع شدن از آن‌ها با ما همراه باشید.

شرایط سنی تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف چگونه است؟

اگر می‌خواهید تحصیل در کشورهای دیگر را تجربه کنید سن شما بسیار مهم و تایین کننده است. بیشتر کشور‌های دنیا برای تحصیل در هر مقطع، سن مشخصی را در نظر گرفته‌اند، برای مطلع شدن از آن‌ها با ما همراه باشید.

کشور آلمان

کشور آلمان یک کشور پیشرفته است که در شمال و مرکز اروپا قرارگرفته‌اند. این کشور هفتمین کشور بزرگ اروپایی است که دارای( حدودا) 81 میلیون جمعیت است. پایتخت این کشور شهر برلین است و یکی از شهر‌های پیشرفته جهانی است. کشور آلمان کشوری 4 فصل است و دارای آب‌و‌هوای معتدل رو به سرد است. واحد پول این کشور یورو است.

کشور آلمان جز کشور‌های منطقه شنگن است. شما با گرفتن اقامت یکی از این کشور‌ها می‌توانید در بقیه کشور‌های جز منطقه شنگن بدون نیاز به ویزا سفر کنید و حتی می‌توانید در این کشور‌ها به زندگی یا کار بپردازید.

مهاجرت به آلمان

کشور آلمان در چند سال اخیر تبدیل به یکی از بهترین و محبوب‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت شده‌است. هر ساله هزاران مهاجر را به روش‌های مختلف به کشور خود جذب می‌کنند. روش‌هایی مثل مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و... از مهم‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور آلمان است.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

مطمئنا از ویژگی‌های مطرح تحصیل در آلمان باخبر شده‌اید، در این بخش به ویژگی‌های جزئی‌تر تحصیل در آلمان می‌پردازیم.

  • شما می‌توانید به دو زبان انگلیسی یا آلمانی در دانشگاه‌های کشور آلمان به تحصیل بپردازید.
  • مدرکی که از دانشگاه‌های آلمانی دریافت می‌کنید در بیشتر کشور‌های جهان مورد تایید است.
  • حتی شما می‌توانید بدون نیاز به ترجمه کردن مدرک خود در کشور‌های منطقه شنگن به کار یا ادامه تحصیل بپردازید.
  • شما می‌توانید در حین تحصیل به 20 ساعت کار نیز بپردازید.
  • امکان گرفتن اقامت دائم بعد از تحصیل در این کشور‌ وجود دارد.

شرایط سنی تحصیل در آلمان

بر اساس آخرین آمار، متوسط سن فارغ‌التحصیان در این مقطع ۲۸ سال است. در حالت کلی بهتر است قبل از سن ۲۱ سالگی برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی اقدام کنید تا در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه با مشکل خاصی از جهت دریافت ویزای تحصیلی آلمان مواجه نشوید.

 همانند تحصیل در مقطع کارشناسی، هیچ گونه شرایط سنی خاصی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آلمان وجود ندارد. با این حال جهت اخذ ویزای تحصیلی بهتر است کمتر از ۳۲ سال سن داشته باشید.

خوشبختانه برای تحصیل در مقطع دکتری در این کشور هیچ گونه محدودیت سنی از طرف سفارت آلمان وجود ندارد و شما می‌توانید در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. تحصیل در مقطع دکتری در آلمان بسیار رقابتی است. بنابراین اگر موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه شوید، شانس دریافت ویزای تحصیلی آلمان بسیار بالا است.

 

شرایط سنی تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف چگونه است؟

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های آلمان

اولین گام برای مهاجرت به کشور آلمان این است که شما دارای اخذ پذیرش دانشگاه‌های آلمان باشید. ( باید دانشگاه دلخواهتان را با توجه به رشته تحصیلی خود(مثلا تحصیل پزشکی در آلمان) انتخاب کنید و اگر می‌خواهید بهترین دانشگاه‌ را انتخاب کنید با مشاوران موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تماس بگیرید)

مدارک زیر برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های آلمان مورد نیاز است.

  • ترجمه مدرک دیپلم و ریز نمرات آن( اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی تحصیل کنید)
  • ترجمه مدرک لیسانس و ریز نمرات آن( اگر می‌خواهید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید)
  • ترجمه مدرک فوق لیسانس و ریز نمرات آن( اگر می‌خواهید در مقطع دکترا تحصیل کنید)
  • کپی پاسپورت
  • کپی شناسنامه
  • ۱۲ قطعه عکس رنگی ۴*۶
  • گواهی زبان آلمانی ( در صورت موجود بود )
  • رزومه( شما باید در رزومه تحصیلی خود هر فعالیت علمی و عملی که مربوط به رشته دلخواهتان را انجام داده‌اید یادداشت کنید)
  • مدرک Toefl 550 یا آیلتس 6.5 یا تستداف 4*4
  • توصیه نامه( این مورد برای کسانی است که می‌خواهند در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنید که این افراد توصیه نامه را از استادان خود و یا اگر سرکار رفته‌اند از رئیس خود بگیرید 3 تا 4 تا توصیه نامه کافی است)

هزینه زندگی

زندگی کردن در شهر‌های آلمان میانگین بین 12000 تا 15000 هرساله هزینه دارد اگر بخواهید در قسمت حاشیه شهر زندگی کنید این هزینه به 10000 تا 12000 کاهش می‌یابد. هزینه زندگی شامل غذا، مسکن، لباس، درمان و حمل و نقل است.

  • غذا ۱۶۸ یورو
  • لباس ۴۲ یورو
  • تلفن، اینترنت و تلویزیون ۳۱ یورو
  • حمل‌ونقل ۹۴ یورو
  • لوازم مطالعه ۲۰ یورو
  • فعالیت‌های اوقات فراغت ۶۱ یورو

هزینه مسکن

 با اینکه هزینه‌های تحصیلی در آلمان رایگان است شما باید هزینه زندگی خود را بدهید. شما می‌توانید خانه‌‌های متفاوتی را نسبت به بودجه‌ای که دارید انتخاب کنید. اولین انتخاب شما خوابگاه‌های دانشجویی است برای هر ماه تقریبا 250 یورو هزینه دارد. اگر می‌خواهید در خانه زندگی کنید یکی دیگر از انتخاب‌های شما خانه‌های دانشجویی است که شما با چند دانشجو دیگر در یک خانه زندگی خواهید کرد و هزینه آن تقریبا برای هر ماه 360 یورو است. اگر بخواهید یک آپارتمان برای خودتان اجاره کنید هزینه آن 390 یورو است؛ این گزینه بهترین و همین طور پرهزینه‌ترین گزینه است.

اگر مدارک شما که برای سفارتخانه فرستاده‌اید کامل نباشد سفارتخانه آن را مورد بررسی قرار نمی‌دهد پس حتما از فردی که در کار مهاجرت توانایی و تجربه دارد بخواهید که مدارک شما را چک کند و اگر چیزی کم است  آن را اضافه کنید. مهاجرت شما می‌تواند خیلی ساده شود اگر افرادی که مهارت بالا و سابقه این کار را دارند به شما مشاوره دهند.

پس شما به یک مشاور نیاز دارید مطمئن شوید مشاوری توانا انتخاب می‌کنید که شما را در جریان همه ی امور مهاجرتی شما قرار می‌دهد و با شما روراست و صادق است. وکیل حقوقی نیز باید در کنار مشاور شما وجود داشته باشد تا هر گره حقوقی را به سرعت بگشاید. موسسه مهاجرتی اصطهباناتی تمام این ویژگی‌ها را دارد و با مشاورانی با تجربه با بیش از ده سال تجربه شما را راهنمایی می‌کند.هاخخه

 

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: