bazarnews

کد خبر: ۹۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
محمد علی بخشی زاده گفت: مرکز آمار رشد اقتصاد مبتنی بر اینترنت کشور را ۱۲ تا ۲۵ درصد عنوان کرده است، از سال ۲۰۱۱ اقتصاد دیجیتال در دنیا رشد قابل توجهی داشته و حجم داده از آن زمان تاکنون بیست برابر شده است.
قائم مقام هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات با اشاره به اینکه امروز همه دنیا در بخش کسب و کار‌های اینترنتی فعال شده اند، گفت: بر همین مبنا رویکرد دنیا به سمت اقتصاد دیجیتال است تا بتوانند سهمی از اقتصاد کشور به این بخش اختصا بدهند.

محمد علی بخشی زاده با بیان اینکه از سال ۹۰ به بعد جهش خاصی را در اقتصاد دیجیتال ایران شاهد هستیم افزود: در شرایط کنونی سطح پوشش اینترنت ایران به ۹۴ درصد رسیده و ب معنای این است که زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال در ایران توسعه پیدا کرده است.

او با بیان اینکه از سال ۸۹ که ضریب نفوذ اینترنت در ایران ۱۵ درصد بود است، گفت: در سال ۹۸ ضریب نفوذ اینترنت به ۶۰ درصد رسید و در چند سال اخیر به بالای ۸۰ درصد رسیده است یعنی استفاده خانواده‌ها از اینترنت بالا رفته و باید با استفاده از این ابزار‌ها مدیریت بهینه داشته باشیم.

او افزود: توسعه ضریب نفوذ اینترنت به معنای کاهش هزینه‌ها در اقتصاد دیجیتال است و کشور‌های اروپایی در این بخش رشد قابل توجهی داشته اند.

بخشی زاده با تاکید بر اینکه مرکز آمار رشد اقتصاد مبتنی بر اینترنت ۱۲ تا ۲۵ درصد عنوان کرده است، اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال داده محور است و از سال ۲۰۱۱ که اقتصاد دیجیتال رشد قابل توجهی داشته است و حجم داده از آن زمان تاکنون بیست برابر شده است.

قائم مقام هلدینگ فناوری اطلاعات بانک صادرات با اشاره به اینکه در دنیا رفتار مشتریان رصد می‌شود، اظهار کرد: رویکرد داده محور به معنای عمل کردن بر مبنای رفتار مشتریان است و در این بخش در ایران هنوز کمی مشکل داریم.

او افزود: در شرایط کنونی ۹۰ درصد آموزش کشور در بستر اینترنت انجام می‌شود و باید زیرساخت‌های این بخش تقویت شوند.

بخشی زاده با بیان اینکه بانکداری الکترونیک با اقتصاد دیجیتال متفاوت است، گفت: بانکداری الکترونیک تنها به معنای سرویس پرداخت نیست و فرد می‌تواند مدیریت کند که برای فعالیت‌های خود از چه سرویس‌های می‌تواند استفاده کند و امروز تعدادی از بانک‌ها افتتاح حساب غیرحضوری انجام می‌دهند و این به معنای توسعه هوش مصنوعی در بانکداری الکترونیکی است. اما به طور کلی اقتصاد دیجیتال با تحول بانکداری الکترونیک رشد خواهد کرد.

او افزود: در حال حاضر یک بانک نیاز نیست برای ارائه خدمات خودش وارد عمل می‌شود و می‌تواند از ظرفیت سایر شرکت‌ها استفاده کند.

/موج
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: