bazarnews

کد خبر: ۹۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
سالم پور، مجری گلخانه‌های کشور گفت: ۴۶ درصد توسعه گلخانه‌ها در دو سال اخیر خوداجرایی بوده است.
داریوش سالم‌پور اظهار کرد: طرح توسعه گلخانه‌های کشور در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی از سال ۹۵ به عنوان یک اولویت جدی مورد توجه قرار گرفته و آیین‌نامه اجرایی آن تدوین شده است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۵ طرح توسعه گلخانه‌های کشور در استان‌های مختلف با برنامه‌ریزی درست و مدون هدف‌گذاری شده به طوری که از ۱۳ هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای احداث شده در کشور در این مدت با یک رشد هشت هزار هکتاری هم اکنون به ۲۱ هزار هکتار توسعه گلخانه‌ها در کشور دست پیدا کردیم.

مجری گلخانه‌های کشور آثار کمی و کیفی توسعه گلخانه‌های کشور را با ایجاد اشتغال برای ۱۳۰ هزار نفر یادآور شد و گفت: همچنان توسعه گلخانه‌ها در کشور هدف‌گذاری شده چرا که سه برابر اشتغال غیرمستقیم را از تأمین مصالح ساخت گلخانه‌ها گرفته تا سیستم‌های مدرن آبیاری و... به وجود آورده است.

تولید محصولات در گلخانه‌ها ۱۲ برابر فضای باز
سالم‌پور افزود: تولید محصولات در گلخانه‌ها ۱۲ برابر فضای باز و کارآیی مصرف آب نیز با صرفه‌جویی مناسب به شکل بهینه ارتقا یافته به طوری که در این دو سال بیش از دو میلیارد متر مکعب صرفه‌جویی آن با توسعه گلخانه‌ها در کشت محصولات متنوع رقم خورده است.

وی با قدردانی از همکاری خوب بانک‌ها به ویژه بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات برای متقاضیان خاطر نشان کرد: ۶۰ درصد این تسهیلات به سرعت جذب توسعه گلخانه‌ها شده و همچنان امیدواریم با نگاه مهربانانه به فعالان بخش کشاورزی حمایت‌های همه‌جانبه از سوی بانک در دستور کار قرار گیرد.

سالم‌پور به قوانین ابلاغی از سوی بانک مرکزی به عنوان مانعی در مسیر توسعه بخش کشاورزی و نظام گلخانه‌ها یاد کرد و ادامه داد: نباید نگاه بانک‌ها به کشاورزان همچون نگاه به بخش تجارت و یا صرافی‌ها باشد چرا که کشاورزان توان تأمین وثیقه‌های سهل‌الوصول را دارند و نمی‌توانند همچون صراف‌ها وثیقه‌های میلیاردی تأمین کنند.

توسعه گلخانه‌ها از توجیه اقتصادی و درآمدی مناسب برخوردار است
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید برای روستاییان و جامعه تولیدکننده بخش کشاورزی وثیقه‌ای درخواست شود که امکان تأمین آن با استفاده از اراضی حاصلخیز و مجتمع‌های احداثی گلخانه‌ای فراهم آید تا زمینه برای بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره به وجود آید.

سالم‌پور از ارائه مشاوره‌های فنی و تخصصی برای علاقمندان به حوزه توسعه گلخانه‌ها خبر داد و اضافه کرد: در کنار تأیید اهلیت مالی، باید فعالان این بخش با نکات تخصصی در توسعه گلخانه‌ها نیز آشنایی پیدا کنند.

مجری گلخانه‌های کشور بیان کرد: ۴۶ درصد توسعه گلخانه‌ها در کشور در چند سال اخیر خوداجرایی بوده که این نشان می‌دهد توسعه گلخانه‌ها از یک توجیه اقتصادی و درآمدی مناسب برخوردار است.

/بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: