bazarnews

کد خبر: ۹۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
خداییان، سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم پرونده پتروشیمی صادر شد و متهمان هر کدام به ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود، با اعلام این خبر افزود: یکی از پرونده‌هایی که در ارتباط با جرائم اقتصادی در مجتمع قضایی تشکیل شده بود و مردم انتظار داشتند درباره متهمان پرونده رای صادر شود پرونده پتروشیمی بود که در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال در نظام اقتصادی رسیدگی و منجر به صدور حکم شد.

وی گفت: البته این پرونده دو قسمت دارد که بخشی از آن با صدور کیفر خواست به دادگاه ارسال شده بود که حکم صادر شده، اما بخشی دیگر در مرحله دادسرا و در حال رسیدگی است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: در این پرونده آقایان رضا حمزه لو فرزند تقی مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی، عباس صمیمی نائب رئیس شرکت بارزگانی پتروشیمی، علیرضا علائی رحمانی فرزند قاسم عضو هیات مدیره، مصطفی تهرانی فرزند عباس عضو هیات مدیره، محسن احمدیان مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی و خانم مرجان شیخ الاسلامی آل آقا مدیرعامل شرکت دنیز به اتهام مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع ارزهای ناشی از صادرات محصولات شرکت پتروشیمی که در مجموع شش میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو بود هر کدام به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت دائمی از هر گونه خدمات دولتی محکوم شدند. همچنین در بحث جرائم مالی نیز به بازگرداندن مبالغی که از طریق مجرمانه بدست آوردند، محکوم شدند.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: