bazarnews

کد خبر: ۹۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
به دنبال آغاز رسمی استفاده از بیت کوین به عنوان پول کشور السالوادور، ارزش این رمز ارز در بازار جهانی رشد کرد و از مرز ۵۲ هزار و ۵۰۰ دلار فراتر رفت.
امروز به عنوان شروع رسمی استفاده از رمز ارز‌ها در کشور السالوادور به عنوان پول در تاریخ ثبت می‌شود. روزی که با وجود تردید‌های بسیار زیادی که مردم در مورد کارایی رمز ارز‌ها به عنوان پول کشور دارند و با وجود هشدار‌های مکرری که سازمان‌های بین المللی در مورد خطرات تبدیل کردن رمز ارز‌ها به عنوان پول رسمی کشور ایجاد می‌کند، السالوادور رمز ارز‌ها را جایگزین پول ملی می‌کند.

روز قبل از اجرایی شدن این طرح دولت السالوادور رسما اقدام به خرید ۴۰۰ بیت کوین کرد که ارزش بازاری ان‌ها ۲۰ میلیون دلار است. این کشور در نظر دارد تعداد زیادی بیت کوین خریداری کند.

رییس جمهوری این کشور در حساب توییتری خود نوشت: «این اولین خرید ما است و بدون شک نیاز به خرید تعداد بیشتری بیت کوین داریم تا بتوانیم دوره گذر از پول‌های کاغذی به سمت پول دیجیتال را بدون مشکل طی کنیم»

کارشناسان بر این باورند اجرای این طرح در کشور السالوادور از اهمیت بالایی در مجامع علمی برخوردار است، زیرا می‌تواند نتایجی واقعی را در اختیار ما نشان دهد. در واقع خطرات استفاده از رمز ارز‌ها به عنوان پول ملی کشور به طور کامل مشخص می‌شود و دنیا در می‌یابد که آیا رمز ارز‌ها قابلیت تبدیل شدن به پول ملی یک کشور را دارند یا خیر؟

همین مساله سبب شد تا ارزش بیت کوین در بازار به شدت افزایش یابد. آمار‌ها نشان می‌دهد در روز هفتم سپتامبر سال ۲۰۲۱ میلادی بالغ بر ۱.۵ درصد رشد کند و هر بیت کوین با قیمت ۵۲ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش برسد.

آمار‌ها نشان می‌دهد طی هفت روز گذشته ارزش این رمز ارز در دنیا ۱۲.۳۱ درصد رشد کرده است در حالیکه نرخ رشد ارزش اتریوم در این بازه زمانی برابر با ۲۲.۵۵ درصد بود و قیمت ان به مرز ۳۹۳۰ دلار رسید.

در این روز قیمت هر رمز ارز دوج کوین برابر با ۳۰ سنت بود و هر XRP با قیمت ۱.۳۸ دلار مبادله شد. وب سایت کوین دسک در این مورد نوشت: «با وجود اینکه ارزش بیت کوین در بازار رشد کرده است و برای اولین بار طی ۴ ماه گذشته به بالغ بر ۵۲ هزارو ۵۰۰ دلار رسید، ولی سرعت رشد ارزش دیگر رمز ارز‌ها بسیار پایین است و روند تغییرات قیمت در این بازار‌ها آهسته‌تر از بیت کوین گزارش شده است.»

خبر مهم دیگری که در این روز بازار رمز ارز‌ها را تحت تاثیر قرار داد، تبلیغ انجام شده توسط کیم کارداشیان برای یک رمز ارز جدید بود. او در حساب اینستاگرام خود این رمز ارز را به عنوان راهی برای ثروتمند شدن سریع معرفی کرد و نوشت: «افرادی که می‌خواهند به سرعت ثروتمند شوند، الان وارد میدان شوند.»

این کار مخالفت‌های زیادی را به همراه داشت. دولت بریتانیا رسما اعلام کرد تبلیغ یک رمز ارزی که هنوز شناخته شده نیست و نمی‌توان با جدیت در مورد کارایی و قدرت استفاده از آن صحبت کرد، کار نادرستی است و می‌تواند سرمایه‌ها را به سمتی هدایت کند که زیان به همراه داشته باشد. زیان ده شدن این بازار خطرات زیادی را برای اقتصاد کشور‌ها به همراه می‌آورد ضمن اینکه می‌تواند سرمایه‌های مردم را نیز از بین ببرد.

این اولین باری نیست که کیم کارداشیان برای تبلیغ رمز ارز‌ها وارد میدان شده است. پیش از این هم او در حساب‌های کاربری خود در مزایای سرمایه گذاری در بازار رمز ارز‌ها صحبت کرده بود، ولی این بار وضعیت متفاوت است.

کارشناسان هشدار داده اند بازار رمز ارز‌ها بسیار پر تلاطم است و سرمایه گذاری در این بازار می‌تواند خطرات زیادی را به همراه بیاورد.
 
 
/بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: