bazarnews

کد خبر: ۹۶۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از عدم نظارت بر ۲۴ هزار میلیارد تومان دارو از نظام توزیع دارویی کشور به دلیل عدم ثبت این دار‌و‌ها در سامانه تیتک خبر داد.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «حمید رضا دهقانی نیا» سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شب گذشته (دوشنبه ۱۵ شهریور) با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان این که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا کنون برای نظارت بر نظام توزیع دارو از طریق ثبت دارو‌ها در سامانه تیتک هیچ اقدامی نکرده است گفت: در حال حاضر و طبق آخرین آمارها، ۳۴ هزار میلیارد تومان میانگین مصرف دارویی کشور است و حتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در سال ۹۹ این آمار را ثبت و منتشر کرده است، اما با این وجود ما شاهد آن هستیم بخش قابل توجهی از این دارو‌ها غیر قابل رصد است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: از این رقم، در حوزه سرپایی (داروخانه) برای ۵۵۰ قلم دارویی که در سامانه تیتک ثبت گردیده، هزینه و گردش مال رقمی بالغ بر ۶ هزار تا ۶۵۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود. درحال حاضر این بخش کاملا قابل رصد است، اما از سوی دیگر رقمی بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان گردش مالی شامل هزار نوع از دارو‌های داروخانه‌ای است که هنوز در سامانه تیتک ثبت نگردیده و کاملا غیر قابل رصد است.

وی در ادامه با اشاره به وضعت دارو‌های مصرفی در بیمارستان‌ها خاطر نشان کرد: علاوه بر دارو‌های مصرف شده در داروخانه‌ها، اکنون شاهد آن هستیم که دارو‌های استفاده شده در بیمارستان‌ها و به ویژه در بخش بستری بیشتر از داروخانه‌ها بوده و یبقآخرین برسی‌ها میزان گردش مالی این داروها، رقمی بالغ بر ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود.

دهقانی نیا در ادامه تاکید کرد: درحال حاضر و پس از رایزنی‌های متعدد، معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچ اقدامی را برای ثبت دارو‎‌های مصرفی در بخش بستری بیمارستان‌ها در سامانه تیتک انجام نداده و تاکنون رقمی بالغ بر ۲۴ هزار میلیارد تومان دارو، در نظام توزیع داروی کشور مفقود و غیر قابل رصد است.
 
 
پایان پیام//
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید ضیایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
0
0
دهقانی‌نیا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: