bazarnews

کد خبر: ۹۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
محلهٔ جماران در شمال شهر تهران قرار داشته و جزء منطقهٔ یک محسوب می‌شود. جماران از جمله محله‌های قدیمی تهران بوده که چون از نظر موقعیت جغرافیایی، در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته، آب‌وهوای مطلوبی دارد.

خرید آپارتمان در جماران و دربند چه مزایایی دارد؟

محلهٔ جماران در شمال شهر تهران قرار داشته و جزء منطقهٔ یک محسوب می‌شود. جماران از جمله محله‌های قدیمی تهران بوده که چون از نظر موقعیت جغرافیایی، در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار گرفته، آب‌وهوای مطلوبی دارد. این محله از شرق به محله نیاوران، از غرب به محله نخجوان، از جنوب به خیابان با هنر و محله دزاشیب و از شمال به حصارک منتهی می‏‌شود. جماران یکی از اولین محله‌‏های شمال پایتخت است. طبیعتاً آب‌وهوای پاک و دلپذیر و نزدیکی به ییلاقات و امکانات رفاهی متنوع، در رشد قیمتی خانه‌‏های منطقهٔ جماران تاثیرگذار هستند.

 خرید آپارتمان جماران

در محدودهٔ جماران محله‌هایی که به پارک جمشیدیه ختم می‌شوند، از جمله کوچه دوم و چهارم، گران‌تر از بقیه محله‌‏های جماران هستند و در مقابل آن کوچه ششم و هشتم و کوچه اژدری، قیمت‌‏های ارزان‌تری دارند. برای آگاهی از مظنه خرید آپارتمان جماران به سایت دیوار، دو نبش و کیلید سری بزنید و با پیشنهادهای شگفت‌‏انگیزش روبه‏‌رو شوید. به طور کلی با توجه به این که محلهٔ جماران در منطقه ۱ و شمال شهر تهران قرار دارد، متوسط مظنه خرید خانه در این محله نسبتاً بالا است. البته با توجه به آب و هوای پاک و مزایایی که دارد، متقاضیان خرید خانه در منطقه جماران رو به افزایش بوده و طرفداران زیادی دارد.

دسترسی

جماران به دلیل اینکه در شمالی‌ترین نقطه استان تهران واقع شده، به طبع فاصله نسبتاً زیادی با شرق، غرب و جنوب تهران دارد. این بدین معنی نیست که محلهٔ جماران دسترسی خوبی ندارد، بلکه این محله مجهز به تمامی وسایل حمل‌ونقل عمومی است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محلهٔ جماران، مترو تجریش است که با کمی پیاده‌روی یا از طریق تاکسی‌هایی که در آن محدوده قرار دارد، می‌توانید خود را به ایستگاه مترو تجریش برسانید. اتوبوس‌هایی هم در حوالی خیابان باهنر به اهالی محله خدمت‌رسانی می‌کنند. با ماشین شخصیتان هم می‌توانید به خیابان باهنر رفته و از آنجا به بلوار کامرانیه و خیابان شریعتی دسترسی داشته باشید. هر دوی این خیابان‌ها به بزرگراه صدر می‌رسند.

 امکانات رفاهی و تفریحی جماران

جماران نیز مانند بسیاری از مناطق تهران از امکانات رفاهی، تفریحی فراوانی برخوردار است. از جمله امکانات رفاهی که محلهٔ جماران دارد می‌توان به؛ مدارس و مراکز آموزشی جماران (متوسط دوره اول دخترانه دهخدا- ابتدایی پسرانه حبیب ابن مظاهر)، مراکز ورزشی محله جماران (باشگاه پارسیان بهاران)، مراکز درمانی منطقهٔ جماران (بیمارستان جماران- بیمارستان بقیه‌الله) و مراکز مذهبی و دینی (حسینه جماران- مسجد جامع جماران) اشاره کرد. جماران پارک‌ها و بوستان‌های زیبایی دارد که می تواند محل خوبی برای گذراندن اوقات فراغت باشد. از جمله بوستان‌های محدودهٔ جماران (پارک باهنر، بوستان روشن، بوستان حصارک، مجموعه پارسیان جماران) هستند. همچنین خانه فرهنگی امام خمینی جزء مکان‌های مهم تاریخی و فرهنگی جماران تهران محسوب می‌شود.

دربند

محلهٔ دربند قبل از اینکه بخشی از تهران باشد، یک دهکده بود. در حال حاضر محله دربند یکی از محله‌های قدیمی در شمال پایتخت محسوب می‌شود. این منطقه که به عنوان مکان تفریحی و گردشی شناخته شده، بین اهالی پایتخت‌ شهرت خاصی دارد و اکثر مواقع به عنوان اولین جای دیدنی به گردشگران خارجی و داخلی پیشنهاد می‌شود. محله‌‏ای که به دور از آلودگی و شلوغی شهر است. از محله‌های قدیمی دربند می‌توان، مرغ محله، کلاغ پر، کنار محله و سربند را نام برد. دربند رودخانه‌ای دارد که از وسط محله می‌گذرد. در سال ۱۳۶۶ نیز سیلی در این رودخانه جاری شد که به «سیل تجریش» یا «سیل دربند» شهرت گرفت، این سیل بازار تجریش را نابود کرد.

 خرید آپارتمان دربند

دربند دهکده‌ای قدیمی در شمیران و جزء محله‌های شمالی پایتخت است. خیابان دربند از میدان قدس (تجریش) در ارتفاع ۱،۶۰۰ متری از سطح دریا شروع شده و در میدان سربند در ارتفاع ۱،۸۰۰ متری از سطح دریا به پایان می‌رسد. محله دربند به دلیل داشتن آب و هوای خوب و امکانات تفریحی و کوهنوردی، منطقه خوبی برای سرمایه‌گذاری و خرید خانه است و روز‌به‌روز بر ارزش ملک‌های این محدودهٔ افزوده می‌شود. برای خرید آپارتمان دربند درنگ نکنید و برای آگاهی بیشتر از قیمت خانه در محله دربند، به سایت دیوار و ۷ ملک مراجعه کنید.

 دسترسی

دسترسی به محلهٔ دربند بسیار راحت است. از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی چون مترو، اتوبوس و تاکسی می‌توانید خود را به دربند برسانید. با هر وسیله‌ای که می‌خواهید به سوی محله دربند بروید، ابتدا باید به میدان تجریش رفته (برای رفتن به تجریش نیز می‌توانید از خط ۱ استفاده کنید) و از آنجا به وسیله تاکسی‌های خطی راهی دربند شوید. تاکسی‌ها شما را در میدان سربند پیاده می‌کنند. اگر قصد دارید با ماشین شخصی‌تان راهی دربند شوید، ابتدا به میدان تجریش بروید و از آنجا خود را به خیابان دربند برسانید. سپس ماشین خود را در میدان سربند پارک کرده و باقی مسیر را پیاده‌روی کنید.

خرید آپارتمان در جماران و دربند چه مزایایی دارد؟

امکانات رفاهی و تفریحی دربند

یکی از جذابیت‌‏های دربند، رستوران‌‏های آن بوده و دربند با داشتن رستوران‌‏های متعدد و چشم‌‏انداز زیبا، لحظات خوشی را برایتان به وجود می‌‏آورد. محله دربند با مسافت کمی که از تهران دارد، به راحتی می‌‏تواند مکان خوبی برای ورزش‏‌های مختلف به‌خصوص پیاده‌‏روی باشد. پیاده‏‌روی در مسیر سنگی و گذر از کنار غذاخوری‏‌های گوناگون و دست‌‏فروشانی که انواع آلو و آلوچه و باقالی می‌‏فروشند، خاطرهٔ خوبی را به جا می‌‏گذارد. اگر علاقه‌مند به کوهنوردی باشید، دربند بهترین مکان برای صعود به کوه‌های البرز مرکزی، به‌خصوص قله توچال است. علاوه بر مسیر کوهنوردی، منطقهٔ دربند جذابیت‌های دیگری چون تله سیژ، تله کابین، مسیر دوچرخه سواری و... دارد که این منطقه را به پاتوق اصلی تفریح مردم تهران تبدیل کرده است.

برچسب ها: مسکن ، نیاوران ، دربند
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: