bazarnews

کد خبر: ۹۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
وطن دوست، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یکی از اولویت‌های اصلی در این استان را حمایت از طرح‌های گردشگری عنوان کرد و گفت: تقویت زیرساخت‌ها یکی از اهداف اصلی است.
آرمان وطن دوست ضمن اشاره به استعداد‌های و ظرفیت‌های بالای استان کردستان در حوزه گردشگری، بیان کرد: کردستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش گردشگری در اختیار دارد و به همین دلیل باید با ارتقاء زیرساخت‌های لازم فرصت بهره برداری از این ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ارتقاء زیرساخت‌های بخش گردشگری در استان کردستان با استفاده از حضور و مشارکت بخش خصوصی یکی از اولویت‌های ماست و در همین راستا از تمامی ظرفیت‌های در اختیار به بهترین شکل ممکن بهره برداری می‌شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان بیان کرد: تسهیل در صدور مجوز‌های مربوطه و همچنین حمایت از طرح‌های گردشگری با پرداخت تسهیلات مناسب بانکی از جمله اقدامات ما در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در استان کردستان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به فرخوان‌های مختلف منتشر شده در سطح استان کردستان برای دعوت از سرمایه گذاران بخش گردشگری، یادآور شد: خوشبختانه طی دو ماه اخیر در مجموع ۱۵ طرح مختلف مربوط به بخش گردشگری به اداره کل در استان رسیده است و ما ضمن بررسی‌های اولیه و تکمیل مستندات، این طرح‌ها را در کمیته فنی گردشگری استان مورد بررسی قرار دادیم.

وطن دوست ضمن اشاره به طرح‌های رسیده به اداره کل، یادآور شد: در جلسه کمیته فنی گردشگری ۱۵ طرح مختلف زیرساخت گردشگری از شهرستان‌های سقز، مریوان، سنندج و روستا‌های این شهرستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بعد از بررسی‌های صورت گرفته در مجموع تعداد هفت طرح ایجاد واحد‌های پذیرایی، دو طرح بوم گردی، یک هتل آپارتمان، سه طرح در حوزه گردشگری کشاورزی و مجتمع عمومی گردشگری و دو طرح بین راهی و حوزه معدن توسط کارشناسان و اعضای کمیته فنی گردشگری استان بررسی و ارزیابی شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: با نظر موافق اعضای کمیته فنی گردشگری استان با صدور مجوز برای دو طرح پذیرایی در شهرستان‌های مریوان و قروه موافقت شد و پنج طرح دیگر منوط به استعلام، تکمیل و بررسی مجدد و با اجرای هشت طرح نیز مخالفت شد.

وی در پایان ضمن اشاره به آمادگی اداره کل میراث فرهنگی برای حمایت از طرح‌های مختلف گردشگری در استان کردستان، عنوان کرد: یکی از انتظارات جدی ما تهیه مستندات کامل برای طرح‌ها و همچنین داشتن توجیه اقتصادی برای راه اندازی آن‌ها است.

/بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: