bazarnews

کد خبر: ۹۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
تاریخ نگاری/
در 22 شهریور 1356، کشاورزان مازندران به مقامات کشوری هشدار دادند که اگر واردات بی رویه برنج قطع نشود، شالیکاران از هستی ساقط می شوند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز - مسعود قالیباف؛ بازارنیوز به صورت روزانه به بررسی وقایع اقتصادی رخ داده می پردازد. با هم وقایع اقتصادی 22 شهریور را مرور می کنیم.

 
 

 

22 شهریور 1370

اجلاس مشترک رؤسای جمهوری ایران، پاکستان، دبیرکل سازمان ملل و رهبران گروههای سیاسی افغانستان برای بررسی بحران این کشور در تهران برگزار شد.

 

 
 

22 شهریور 1367

امروز در ژنو اعلام شد که دور جدید مذاکرات وزیران خارجه ایران و عراق راجع به راههای اجرای قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل روز 31 شهریور در نیویورک از سر گرفته خواهد شد.

 

22 شهریور 1357

آیت الله صدوقی با انتشار اعلامیه ای ضمن تقدیر از همه کسانی که با تعطیل محلهای کسب و کار خود با انقلاب همراهی نموده اند روند اعتصابات را مورد تقدیر قرار دارد. همزمان آیت الله شریعتمداری با انتشار اطلاعیه ای از بازاریان و کسبه خواست به اعتصابات خاتمه داده و به کسب و کار بازگردند.

 

22 شهریور 1356

روزنامه آیندگان نوشت کشاورزان مازندران با ارسال تلگرامهای متعددی برای نمایندگان مجلس و مقامات مسئول کشوری هشدار دادند که اگر واردات بی رویه برنج متوقف نشود و نسبت به خرید محصول امسال برنج این استان اقدامی صورت نگیرد، شالیکاران از هستی ساقط می شوند.

 

22 شهریور 1356

فرانسه موافقت خود را با آموزش 350 تکنسین ایرانی جهت کار در رآکتورهای هسته‌ای اعلام کرد.

 

22 شهریور 1337

 قرارداد خرید 250 هزار تن گندم از امریکا به امضا رسید

 

22 شهریور 1331

براساس اطلاعات منتشره در نشریه نیویورک پست‌، کمکهای مالی امریکا به ایران طی دوازده ماه گذشته بالغ بر 125 میلیون دلار بوده که از این مبلغ 70 میلیون دلار به صورت کمک مالی‌، 50 میلیون دلار برای خرید اسلحه و مهمات جنگی و 25 میلیون دلار در قالب کمکهای اصل چهار بوده است‌.

 

22 شهریور 1320

مجلس شورای ملی در مورد اقدام رضاخان در انتقال جواهرات سلطنتی به خارج از کشور از وزیر دارایی سئوال کرد. اما وزیر دارایی آن را شایعه خواند و تکذیب کرد.

 

22 شهریور 1297

روزنامه «ایران» در گزارشی نوشت «مقامات نظامی انگلیس در همدان مردم را وادار کرده اند گندم تولیدی خود را به سه قسمت مساوی تقسیم کنند. 1. برای استفاده مالکان و روستائیان 2. برای استفاده مردم شهر 3. برای استفاده نیروهای نظامی انگلیسی»!

 

22 شهریور 1297

روزنامه «ایران» گزارش داد «لامبرت مولیتور» بلژیکی از سوی دولت به عنوان ناظر توزیع ارزاق در تهران و حومه منصوب شد.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: