bazarnews

کد خبر: ۹۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
تاریخ نگاری/
غلام اسحاق خان رئیس جمهور پاکستان که در شهریور 1370 به ایران سفر کرده بود، خواستار ایجاد یک بازار مشترک و یک بانک مرکزی مشترک میان کشورهای اسلامی شد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز - مسعود قالیباف؛ بازارنیوز به صورت روزانه به بررسی وقایع اقتصادی رخ داده می پردازد. با هم وقایع اقتصادی ۲4 شهریور را مرور می کنیم.

24 شهریور 1384

4 نفر از مراجع تقلید با انتقاد از نابسامانی در حوزه بهداشت و درمان کشور خواستار اهتمام بیشتر دولت در زمینه مسائل درمانی اقشار محروم جامعه و روستائیان شدند.

 

24 شهریور 1371

خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا) نوشت اتحادیه عرب نباید ازاماراتیها که مدعی هستند در گذشته های دور، جزایر سه گانه متعلق به آنان بوده، جانبداری کنند، زیرا حتی در صورت صحت این ادعا اگر استناد به گذشته کار درستی باشد، بحرین نیز در گذشته نه چندان دور جزئی از خاک ایران بوده است.

 

24 شهریور 1370

غلام اسحاق خان رئیس جمهور پاکستان طی نطقی در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد یک بازار مشترک و یک بانک مرکزی مشترک میان کشورهای اسلامی شد.

درخواست رئیس جمهور پاکستان برای تاسیس بانک مرکزی مشترک میان کشورهای اسلامی

24 شهریور 1369

سنای امریکا، قانونی تصویب کرد در آن به وزارت دفاع این کشور امکان می‌دهد از صدور تکنولوژی به ایران‌، سوریه‌، لیبی و عراق جلوگیری کند.

 

24 شهریور 1358

شرکتهای بیمه انگلیس، نرخ بیمه را برای منطقه خلیج فارس افزایش دادند. به اعتقاد آنان گرچه خلیج فارس یک منطقه جنگی نیست اما در این منطقه خطر جنگ وجود دارد.

 

24 شهریور 1357

هنری پرشت متصدی میز ایران در وزارت خارجه آمریکا در جلسه کمیته خارجی سنای این کشور در پاسخ به این سئوال که چرا دولت آمریکا نتوانست انقلاب ایران را پیش بینی کند اظهار داشت: «ایالات متحده از نظر کسب اطلاعات مربوط به ایران، به نحو فوق العاده ای به گزارشهای ساواک متکی بود.»

24 شهریور 1333

وزارت کشاورزی ایران اعلام کرد: ایران به اندازه کافی محصولات کشاورزی دارد و نیازی به خرید مازاد محصول کشاورزی آمریکا ندارد.

 

24 شهریور 1326

روزنامه «منچستر گاردین» چاپ لندن نوشت دولت بریتانیا به قوام السلطنه نخست وزیر توصیه کرده فشار دولت شوروی را جدی تلقی کند و مذاکره درباره واگذاری امتیاز نفت مناطق شمالی ایران به آن کشور را حتی اگر با مخالفت مجلس شورای ملی روبرو شود، ادامه دهد.

 

24 شهریور 1323

هیأت اقتصادی شوروی به ریاست «کافتارادزه» معاون کمیساریای خارجه شوروی با هدف مذاکره با مقامات ایران جهت کسب امتیازات نفتی وارد تهران شد.

 

24 شهریور 1300

بلشویکهای روسیه امروز در حمله به دفترخانه و انبار گمرک بندرانزلی درها، پنجره ها، صندلی‌ها و وسائل ساختمانی را شکسته و خرابی های زیادی به بار آوردند. آنها همچنین اوراق و اسناد گمرک را درون کیسه ای ریخته، با خود بردند.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: