bazarnews

کد خبر: ۹۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
مدیریت عملیات بازار بورس تهران از انتقال ۵ درصد از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهاد‌های مالی به دسته سایر اشخاص با (نماد کالا) خبر داد.
مدیریت عملیات بازار شرکت بورس تهران از انتقال 5 درصد از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهادهای مالی، کارگزاران و تولیدکنندگان بورس کالا به دسته سایر اشخاص (نماد کالا) خبر داد.

این اقدام عطف به نامه شماره 153021/121 مورخ 31/05/1400 سرپرست مدیریت نظارت بر بورس ها در خصوص اجرای بند 5 ششصد و هشتاد و یکمین صورتجلسه هیات مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با ادغام نمادهای معاملاتی بورس ها انجام شد.

بنابر اعلام این مدیریت، در راستای اجرای تدریجی مصوبه مزبور و در گام نخست، 5 درصد از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهادهای مالی،کارگزاران و تولیدکنندگان بورس کالا به دسته سایر اشخاص (نمادکالا) انتقال و قابلیت معامله برای آنها در نماد کالا فراهم شد.

این 5 درصد شامل سهام کلیه سهامداران مربوطه می شود. در واقع هر دارایی که در نمادهای دیگر قرار دارد 5 درصدش در نمادهای اعلام شده می نشیند و 95 درصد باقی مانده در همان نماد قبلی باقی می ماند. به این معنی که دارایی فرد در دو نماد تعریف می شود.

شایان ذکر است براساس مصوبه سازمان بورس و اختیار تفویض شده به مدیریت نظارت بر بورس‌های این سازمان مقرر شد پنج درصد از دارایی اشخاص در سایر نمادهای شرکت های بورس اوراق بهادار، بورس کالای ایران و بورس انرژی به نماد اصلی آنها «بورس»، «کالا» و «انرژی3» انتقال یابد.

/تسنیم
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: