bazarnews

کد خبر: ۹۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: در ۲ ماه اخیر روند حمل کالا از بنادر سرعت بیشتری گرفت تا حدی که رکورد حمل روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا نیز ثبت شد.
با وجود تسریع روند ترخیص کا‌های اساسی از کشور، اما هنوز مشکل کالای دپوشده در بنادر کشور وجود دارد بر این اساس غلامحسین دغاغله، مدیرکل حمل و نقل کالای سازمان راهداری با حضور در این‌باره گفت: تا ۲۶ شهریور بیش از ۱۲ میلیون ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از بنادر کشور حمل شده که سهم بندر امام خمینی (ره) ۸ میلیون تُن بوده است.

وی افزود: در ۲ ماه اخیر روند حمل کالا از بنادر سرعت بیشتری گرفت تا حدی که رکورد حمل روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا نیز ثبت شد.

دغاغله درباره مشکلات موجود در برابر تسریع روند حمل کالا‌های اساسی گفت: اکثر مشکلات با برگزاری جلسات و هماهنگی‌های لازم رفع شده و تدابیری ویژه‌ای نیز برای تسریع روند حمل بار در سطح استان‌های مختلف اندیشیده شده است، اما در بندر چابهار، برخی مشکلات مانند مشکل تامین سوخت کامیون‌ها با توجه به محدودیت‌های استان سیستان و بلوچستان به علت موضوع قاچاق سوخت وجود دارد.

این مقام سازمان راهداری درباره تدابیر وزارت راه و شهرسازی برای سرعت بخشی بیشتر به روند ترخیص کالا‌های اساسی گفت: هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس شورای عالی هماهنگی ترابری کشور دستور حمل یکسره کالا‌ها را صادر کرد و همه دستگاه‌های عضو این شورا از جمله وزارت جهاد کشاورزی مکلف شدند تمهیدات لازم را بیندیشند. این موضوع، موجب سرعت و همینطور کاهش هزینه‌ها در ترخیص کالا‌های اساسی می‌شود.

/بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: