bazarnews

کد خبر: ۹۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
دولت به دنبال جذب نقدینگی به بورس است، هم می تواند نقدینگی سرگردان در بازار را جذب کند و هم می تواند بخشی از درآمدهای ناشی از تراکنش را وارد خزانه کند به همین دلیل به نظر می رسد که شاخص بورس در همین محدوده تثبیت خواهد شد و احتمالا روز چهارشنبه مثبت خواهد بود.

بورس چهارشنبه سبز می شود؟به گزارش بازارنیوز؛ از ابتدای هفته جاری معاملات بورس با جوی منفی آغاز شد و بورس با افتی حدود 50 هزار واحد به کانال یک میلیون چهارصد هزار واحد نزول کرد و در حالی که معاملات روز یک شنبه در شاخص یک میلیون و 420 هزار واحدی به پایان رسیده بود بسیاری از فعالان بازار انتظار نوسان بورس تا افت 20 هزار واحد دیگر را هم داشتند اما روز دوشنبه از همان ساعات اولیه معاملات مثبت شد و چشم انداز روشنی پیش روی بازار قرار داد و از حجم صف های فروش کاسته شد.

در واقع در ساعات پایانی بازار نیز شاهد جوی آرام در بازار بورس حاکم شد و شاخص کل  که تمام روز در مدار مثبت قرار داشت در دقایق پایانی با رشد بیش از 7900 واحدی  به یک میلیون و 428 هزار واحد رسیده است. در همین زمان شاخص هم وزن نیز با رشد یک هزار و 900 واحدی در سطح 432 واحدی قرار گرفته است. در دقایق پایانی معاملات امروز حدود 322  نماد در محدوده منفی معامله می شدند که 119 عدد آن در صف فروش به سر می برند، همچنین 279 نماد در محدوده مثبت معامله می‌شدند و 86 تای آن ها در صف خرید بودند.

 

در پایان معاملات امروز نمادهای فملی، فارس شستا ، مبین، پارسان و پارس، شبندر و اخابر از نمادهای موثر در بازار بودند.

به تازگی دولت خبر پذیره نویسی برای دارا سوم در هفته های آینده را داده است و این مساله می تواند حکایت از نیاز دولت به ورود نقدینگی به بورس باشد که هم می تواند تا حدودی نقدینگی سرگردان در بازار را جذب کند و هم می تواند بخشی از درامدهای ناشی از تراکنش را وارد خزانه کند به همین دلیل به نظر می رسد که شاخص بورس در همین محدوده تثبیت خواهد شد و احتمالا روز چهارشنبه هم مثبت خواهد بود.

خبرگزاری موج/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: